Gå til innhold

Hva vasker dere barnet deres med nedentil?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kjøper pakkar med Mesoft kompressar på apoteket. Fuktar ein liten bunke med vatn og har dei i ein plastboks i stelleveska. På stellebordet har eg ei skål med vatn som eg dyppar dei i etter kvart.

Hadde vi hatt vask ved stelleplassen hadde vi nok brukt klut og vatn.

Vaskar berre når han har bæsja.

Annonse

ICA Mat &Kök kjøkkenrull :) Og noen ganger gaskluter hjemme (har litt for få, så det er ikke alltid jeg har noen reine). Bruker vann og olje når han har bæsja. Pleier ikke å vaske noe særlig når han bare har tissa.

På tur der vi ikke har tilgang på vann vasker jeg med bare babyolje på kjøkkenpapiret, og forsiktig med tørt kjøkkenpapir. Det er ordentlig mykt og fint, og "fliser" seg ikke opp når det får vann på sånn som mye annet papir gjør. Pluss at det ikke koster allverdens.

Ved papirbleie og bæsj "skraper" jeg så mye bæsj som mulig, bruker libero engangsklut med vann og olje for å ta vekk bæsjen, og så vasker jeg med vann og mild såpe med vanlig klut.

Ved tøybleie vil jeg jo helst ha så mye bæsj som mulig BORT fra bleia, så da tar jeg jeg bort rispapiret og bæsjen med litt dopapir som jeg hiver i do. Da er det bare litt igjen, og da bruker jeg en flanellsklut med vann og olje som jeg legger igjen inni bleia og vasker med alt det andre. Så mild såpe og vann på vanlig klut.

Bruker ikke ALLTID såpe ved bæsjebleier, men synes det fort blir litt stram lukt om jeg ikke gjør det. Ved tissebleie ser jeg an - er huden med litt vann, ellers ikke. Morgen og kveld vasker jeg med vann, litt mild såpe om det trengs...

Våtservietter har i helt sluttet med. Hun blir så sår, bare etter et par skift... og det fjerner oljemaling fra hendene! Så nå har vi med tørre liberoservietter og olje i stellesakene vi har med ut. Det funker kjempebra. Er vi et sted jeg ikke vet at det er tilgang til vann akkurat ved der vi ska stelle tar jeg bare med litt vann i en liten flaske.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...