Gå til innhold

Ferie i permisjonstiden?

Tre snart fire :o) *Overtid*

Anbefalte innlegg

Noen som vet hva men har krav på mtp ferie og feriepenger?

Jeg går ut i permisjon 7.mai, og har ikke tatt ut noe ferie i år.

Mister jeg disse feriedagene?

Ser på skjemaet jeg skal sende til NAV at de ønsker at jeg oppgir tid for ferie. Vil det si at jeg ikke får noe utbetalt denne tiden?

Vil permisjonstiden trekke ut med fem uker om jeg tar de i år?

Og vil jeg da ha krav på nye 5.uker ferie til neste år når jeg begynner å jobbe igjen i januar?

Huff.. Ble mye dette =)

Håper det er noen kloke hoder der ute som kan hjelpe meg :o)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8933444-ferie-i-permisjonstiden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette må du faktisk ta opp med arbeidsgiveren din, for du kan få en skikkelig smell hvis du jobber i en privat bedrift med egne regler. Datteren til en kollega av meg har ingen ferie i år siden hun hadde permisjon i hele fjor... Dvs hun kan jo ta ferie uten lønn, fordi hun får feriepenger, men det er jo litt kjipt...

Jeg jobber i Oslo kommune og har 5 uker betalt ferie uansett. Det vil si at jeg skal ha ferie nå i juli (begynner perm 18.4), men overfører 2 dager til neste år sånn at jeg begynner å jobbe igjen 1. juni. Jeg skal ha all perm alene fordi faren bor i utlandet. Så min permisjon bli altså forlenget med nesten 5 uker :)

Også neste år har jeg 5 uker ferie, så det blir jo litt digg :)

NAV opererer med 21 dagers ferie - de fleste arbeidsplasser har vel 25 dager (5 uker).Du kan helt fint avvikle ferie i permisjonstiden, da forskyver du permisjonen med 4 uker, og i disse ukene får du feriepenger i stedet for permisjonspenger. Med mindre du trenger å overføre noen uker til sommeren 2008 så er dette en grei måte å gjøre det på. Kopi av skjemaet leverer du jo til arbeidsgiver, så da sier vel de fra hvis de skulle ha noen svært spesielle regler rundt dette.

ER det oe jeg har missforstått her?

trodde det gikk automatikk i at man kunne ta ut det antallet feriedager man hadde (5 og 6 uker), og bare skrive dette i ferie feltet på søknaden til nav - da stopper de utbetalingen i den perioden, penger får man fra arbeidsgiver i juni.Og permisjonen forlenges dermed med det antallet uker man har tatt ferie.

Neste år har man ferie som normalt.

Håper jeg ikke har tatt feil her .For meg har jeg satt opp feire i 6 uker på nav skjemaet, og trodde dette var helt ok.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...