Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har vært på min første inseminasjon på Stork i påsken. Det er jo veldig få dager siden, men jeg føler meg "oppblåst", er trøtt og har ømme bryster. Er det "vanlig", kan man kjenne noe som helst så tidlig? Eller kan det være reaksjoner på selve prosessen, altså mer psykisk? Jeg kan ikke hjelpe for en slags følelse av å være en hund med "innbilt svangerskap"! :-)

I følge Stork er det også veldig vanlig å abortere i min alder (over 40), er det noe her som har erfaringer med det sammen, altså være over 40 år ved første forsøk?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8932958-hvordan-f%C3%B8les-det-i-kroppen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg tror det kjennes forskjellig fra kvinne til kvinne. Jeg ble inseminert 6 ganger og alle gangene fikk jeg ømme bryster (det får jeg hver måned uansett). Noen av gangene hadde jeg stikninger og oppblåsthet og andre følelser, andre ganger ikke. Den gangen jeg ble gravid følte jeg egentlig ikke noe spesielt og trodde ikke jeg var gravid, men så var jeg jo det.

Noen mener de har kjent og "visst" det med en gang de ble gravide, mens andre ikke føler noe før myyye senere. Det er nok ingen vei utenom å vente de uutholdelige lange 14 dagene for å få tatt en test. Ønsker deg lykke til i allefall og håper du er gravid og at alt går bra!

Ang å være over 40 har jeg ingen erfaring da jeg er 28 selv, men det er jo mange som får friske barn etter fylte 40 også!

Her måtte jeg nesten le, for slik føler jeg det også...ekstremt trøtt og stikninger i brystvortene. Men i tillegg så blir jeg fort småkvalm når jeg spiser mat som ikke kan beskrives som sunn. Da er jeg nok innbildt gravid jeg også for det er bare noen dager siden jeg var på Stork selv. :-). Muligens er det selve stresset med reisa som har tatt på og utløsningen av all spenningen med å dra nedover for første gang..Heller ikke jeg kan svare på det med å være over 40 år ved første forsøk...da krysser jeg fingrene for deg...og meg selv, så får vi se om halvannen uke hva resultatene ble... :-)

Jeg ble gravid ved første forsøk på Stork (aborterte dessverre nettopp etter 10 uker).

Jeg kjente graviditetssymptomer veldig tidlig. En uke etter jeg hadde vært på Stork var jeg bombesikker på at jeg var gravid. Jeg hadde vært gravid en gang tidligere, og kjente igjen mange av symptomene. Det var symptomer som mensmurringer, småkvalme, "varmetokter". Jeg kjente at noe var annerledes! Symptomene kom før det var gått en uke siden inseminasjon. Har lest at det ikke er så vanlig å kjenne så mye, men jeg vet med meg selv at det ikke var innbillning. Er nok ganske vár...

Har ingen barn, og er klar for nye forsøk i midten av mai...håper jeg...om kroppen er kommet i gjenge igjen.

Annonse

Jeg har vært der to ganger og fikk bange anelser ganske tidlig på 2. forsøk. Den første gangen ble jeg oppblåst og hele insaminiasjonen ble en negativ affære fordi jeg ble så innmari sår i magen.Jordmora virket litt uerfaren og tuklet for mye. Det var rett og slett litt vondt. Neste gang fikk jeg en annen pleier, (hu andre hadde sluttet (heldigvis)). dvs en sykepleier. Hun fikk meg til å slappe mer av og var riktig så flink. Det gikk glattere og jeg hadde "go-feelingen" allerede etter ei uke. Men det er for tidlig, alle sier jo at man ikke kan kjenne noe som helst de 2 ukene frem til testen...

Jeg ønsker deg lykke til miss-blaise. Går det ikke denne gangen så ikke gi opp. Fra 2. gang og ev. utover vet du hva du går til. Kroppen blir mer avslappet og da glir alt så meget bedre (tror jeg). Det er jo ikke akkurat noe sexy over settingen akkurat - men jeg synes det var veldig harmonisk og deilig steming der likevel.

Jeg har bekreftet i dag at jeg er gravid, og kjente fra andre dag etter at jeg var hos Stork at noe hadde skjedd.

Jeg pleier aldri å ha smerter i magen. Selv når jeg skal ha mensen har jeg minimale smerter. Etter at jeg kom fra Stork denne gangen kjente jeg etter et døgn stikk i venstre side. Dette kom og gikk noen dager før det flyttet seg til høyre siden. I tillegg fikk jeg veldig hovne kjertler i brystene. Det pleier jeg kun å ha rett før mensen. Dette har pågått frem til 4 dager før jeg skulle hatt menstruasjonen. Da forsvant alle smertene samt at brystene ikke var ømme. Kun av og til kjente jeg minimal ømhet i brystene. Jeg trodde da at egget ikke klarte å feste seg ordentlig i livmoren, men det har det altså gjort.

Og jeg er 41 år ! Krysser fingrene for at de neste kritiske ukene også forsetter like bra selv om det er høy abortprosent.

Sender deg positive optimistiske tanker om at det lykkes også for deg!

Så hyggelig og så bra, jeg ønsker deg lykke til videre! :-)

De "symptomene" du beskriver stemmer også bra for meg. Nå, 10 dager etter inseminasjonen, kjenner jeg ikke så mye i magen som jeg gjorde, men de ømme brystene fortsatt (forferdelig slitsomt når jeg trener! :-D).

Det er merkelig dette her, men handler nok veldig mye om å kjenne etter hvert eneste lille tegn og hver eneste lille forandring også, på en måte jeg ikke er vant til å forholde meg til min egen kropp på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...