Gå til innhold

Når vogna må repareres..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt den i Sverige, og har forsåvidt ikkeno imot å dra dit og "klage" men det tilsier jo at jeg må få vogna klar samme dag.

Har hørt flere her inne si at de har fått det reparert gratis i div. butikker her i Norge, uten og vise kvitt., på garanti. Noen med erfaring? Og hvis man ikke har kvitt., hva skjer da? Må man betale for at de fikser det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I alle butikker må du vise kvittering for å få reparert vognen din. Nettopp av den grunnen at folk kjøper i andre land og på nettet. SÅ du må nok til Sverige eller betale for det. Har du feks kjøpt teutonia i sverige, må du dit, Teutonia i Norge vil ikke ha noe med den vognen og gjøre. Har man klart og kjøre til et annet land for å kjøpe vogn, klarer man og dra dit for og klage også. Her vil en vanlig rep ta 1-3 uker. Der jeg jobber spør vi alltid etter kvittering og det gjør de i andre butikker også. Har lang erfaring i bransjen. Lykke til!!

Skrevet

Takk og lov ikke alle som er like sære som deg da og er redd for å få fremtidige kunder ved å vise litt service.

Jeg har vogn kjøpt i Nederland og fikk fikset på en ting uten noe problem i en butikk som forhandlet de vognene i Norge. Var bare innom og spurte etter råd og så tilbød han seg å ta inn vogna for fikse det.

Skrevet

Fint for deg da. Men da har du ikke vært der jeg jobber. Vi må ha regler for sånne ting. Vi er heller ikke redde for fremtidlige kunder, de fleste kjøper i norske butikker og er ikke så opptatt av og spare penger som deg. Det er bare de kipe som er opptatt av hver eneste krone som kjøper i utlandet. Men betaler du for det, så blir det jo fikset.

Skrevet

En av de kjipe som er opptatt av hver eneste krone...Jeg kjøpte en dyr vogn i utlandet. For vogn + utstyr sparte jeg nesten 4000 kroner. Mange sparer 1500-2000 kroner ved å kjøpe i utlandet. For oss vanlige mennesker er det MYE penger. Skal heller være kjip og spare de tusenlappene....Og ha råd til å koste på meg en reperasjon om det trengs.

Skjønner at du er redd for arbeidsplassen din med de prisene som er i Norge, men synes nesten du høres litt bitter ut jeg...

Skrevet

Morsomt og provisere. Jeg er ikke redd for prisene eller jobben min. Det spiller ingen rolle for meg hvor folk kjøper vognene sine. Regnet vel med at de har penger til og fikse vognen også hvis noe skjedde. Er dyrt å ha barn og skjønner vel at folk vil spare penger.

Skrevet

Ja, den uttalelsen der var voksen, intensity! Jeg jobber selv i babyutstyrsbutikk og vi har også fått klar beskjed om å få se kvittering når vi tar imot vogner til rep... Vi kan også ta i mot vogner uten kvitt (men helst ikke), men da blir de nedprioitert og kunden må betale alt selv...

Skrevet

Jo takk for svaret anonym!

Jeg har ikke sagt at jeg ikke gidder å betale for en reparasjon her i Norge, det jeg lurte på var hvor nøye de er på å be om kvittering. Grunnen til at jeg spør, er at jeg har lest om flere her inne som har fått fikset ting uten å ha vist kvitt., enten vogna er kjøpt i Norge eller utlandet. Greit, vogna var på tilbud i sverige, men jeg er da ikke en gjerrigknark av den grunn. Men hvis jeg kan få fikset det gratis her i Norge gjør jeg jo heller det enn å dra til sverige. Kun derfor jeg spurte. Hun jeg snakket med i butikken da jeg forhørte meg sa ingenting om kvitt. nemlig.

Siden du kan dette, hvor mye ca koster reparasjon som bytte av et defekt forhjul?

Skrevet

Et hjul koser ca 250 kr... Det klarer du også å bytte selv... Tror ikke reperatøren tar så mye for å bare bytte et hjul!

Skrevet

Det som er greia er at jeg tror hele hjulopphenget må byttes. Kan sikkert klare det selv, men må jo ha delen.. Jaja, jeg betaler jo gjerne for å få fiksa det, vogn må jeg uansett ha...ellers får vi ta oss en svensketur igjen :)

Skrevet

ahaa... Hva slags vogn har du?

Skrevet

Teutonia Spirit S3... syns det forhjulet virker litt jalla dessverre. Sukk. Er så irriterende når ikke vogna funker som den skal. Begynte med at det ikke gikk an å låse hjulet plutselig. Så datt hjulet plutselig ut - veldig kjekt. Tror jeg har fått et mandagseksemplar - alle S3'ene kan da ikke være så skranglete? Høres sikkert ut som jeg har mishandla vogna, men det har jeg altså ikke - vært kanskje 20 ganger ut og inn av bilen.

Skrevet

Hmmm... Ta en tur til en butikk som forhandler S3, du og snakk med dem.

Skrevet

Den holdningen din kan du nok tenke på ny jobb. finnes flere butikker sier jeg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...