Gå til innhold

Førskolelærer studenter....

*Urolig*

Anbefalte innlegg

Lyst å fortelle meg litt om studiet?

Hvorfor du liker det, hva som er kjekt osv?

Er det mye undervisning, altså obligatorisk oppmøte? Vet at det bare er ett par forelesninger på andre studier.

Er det masse og tungt stoff...mye jobbing?

Har du vert i praksis? hvordan var det?

jeg har søkt dette til høsten, i bergen. Men egentli så aner jeg inegnting om dette. har aldri vert i en barnehage engang,gikk ikke der som liten heller.! kanskje dumt av meg å velge det da, men jeg liker barn og kunne tenke meg dette...tror jeg :)

Fortsetter under...

jeg er førskolelærer student, første året. begynte pga. at jeg liker å jobbe med barn, og har vikariert både i barnehage og grunnskole.

etter at jeg begynte på dette studiet, har jeg hatt praksis til sammen 6 uker. i høstsemesteret hadde jeg 2 ukers praksis (barnehage og barneskolen, 1 klasse) og for en måned siden var jeg i 4 ukers praksis i barnehage. når du er i praksis det første året, da skal man observere barn. ellers blir du blir man kjent hvordan man jobber og kan jobbe i barnehage. kan bare si at når du er i praksis, du tenker veldig mye pedagogisk.:) eksempel hvorfor har barnehagen disse lekene for barna og hvorfor bruker de disse bildebøkene og hva slags hjelpemidler har barnehagen/ skoletrinnet for barna/elevene som er f.eks. funksjonhemma. så du lærer veldig mye når du er på praksis. det har ihvertfall jeg gjort.

der mye skriftlig arbeid, spesielt etter praksis. da skal det skrives praksisrapport, opptil 20 sider. ellers er det noen obligatoriske oppgaver i de fagan du har det året. men jeg synes ikke at det har vært vanskelige oppgaver og heller ikke tungt pensum.