Gå til innhold

Fotspor i sanden - kristent dikt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes dette er et veldig fint dikt.

FOTSPOR I SANDEN

En natt drømte jeg at jeg gikk sammen med Herren på en strand.

Mens vi gikk der, kom mange bilder fra livet mitt til syne som lysglimt på himmelen over oss.

I hvert av bildene så jeg avtrykk av føtter i sanden.

I bildene av de gode stundene kunne jeg tydelig se avtrykket av to par føtter som gikk ved siden av hverandre.

Men i de vanskelige stundene, da jeg hadde det vondt og var redd, eller var fylt av sorg og mismot, var det bare ett par fotavtrykk i bildet.

Dette forstod jeg ikke, så jeg sa til Herren: Du lovte meg, Herre, at hvis jeg fulgte deg, ville du alltid gå sammen med meg. Men da livet mitt var aller vanskeligst, var det bare ett par fotspor å se. Hvorfor var du ikke hos meg da jeg trengte deg aller mest?

Herren svarte: Mitt kjære og dyrebare barn! Jeg elsker deg og ville aldri forlate deg. De gangene det bare var ett par fotspor i sanden, det var da jeg bar deg i armene mine.

Skrevet

"Med evig kjærlighet har jeg elsket deg...." Jer.31,3

Skrevet

Syns det er helt utrolig, og kan brukes i mange sammenhenger, selv om jeg ikke er personlig kristen!

Det har kommet mye bra poesi ut fra kristendommen!

Skrevet

Jeg er ikke personlig kristen selv (kommer nok aldri til å bli det heller), men veldig mye av det som står i bibelen og andre kristene bøker er helt fantastisk nydelig..

Skrevet

Da tror jeg Herren har båret meg de siste årene av mitt liv, jeg hadde glemt det diktet jeg, det var favoritt diktet mitt da jeg var nyfreslt.

• 3 uker senere...
Skrevet

Ja, det er så fint... har kjøpt det i bokhandelen og rammet det inn. Jeg har det på bordet, slik at jeg kan bli minnet om det midt i en tøff hverdag.

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...