Gå til innhold

Kaloribehov for ettåring sånn ca?

Anbefalte innlegg

Spør her også jeg, siden det er så mange her som har god peiling på barn og ernæring her:

Har en ettåring som er litt liten av seg, er lang, men veldig tynn. I samråd med helsestasjonen skal vi "sprite opp" maten hennes med olje og smør framover, for å gi litt ekstra kalorier på toppen.

Så begynte jeg å tenke litt, og lurer egentlig bare av nyskjerrighet: hvor mange kalorier ca en ettåring trenger i løpet av en dag? Må da være ganske mye, så aktive som de er?

Fortsetter under...

Takk for fin og nyttig link!

Må bare legge til at jeg egentlig ikke er bekymra for lille i det hele tatt, hun spiser som en hest og elsker mat, tror rett og slett bare at hun er naturlig tynn, jeg. Men har ingenting i mot å tilsette ekstra fett i maten, så lenge vi går for planteoljer og slikt har hun jo bare godt av det uansett.

Bare kom til å lure på dette med kalorier sånn litt på sida, tror sikkert jenta min er oppe i runderkant av 1000 kilokalorier om dagen når hun virkelig har appetitt, og lurte på hva som var "normalen" eller "normen", om det nå finnes noe slikt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...