Anonym bruker Skrevet 11. april 2007 #1 Skrevet 11. april 2007 Fikk i dag vite at jeg har hatt en til spontan abort. Ble ingen baby denne gangen heller, begynner å miste håpet. Litt godt å endelig få svar i dag etter å ha gått å lurt hele påsken, men trist. Trodde det skulle gå bra denne gangen, alle gode ting er tre tenkte jeg. Var først gravid me tvillinger, mistet den ene uke 8 og den andre i uke 22, og mistet må en i uke 8 igjen. Så forstår jeg ikke hvordan jeg ska holde humøret oppe. Legen sier jeg har vært uheldig, men det er jo ingen trøst. Han fortalte også om en kvinne som hadde hatt 12 aborter og hadde nå 4 friske barn. Lurer på hvor hun fikk krefter til å forsette fra..
Emilie05 Skrevet 11. april 2007 #2 Skrevet 11. april 2007 Ja det er kjempetrist. Føler med deg. Jeg har også hatt en spontanabort eller MA nå i uke 8. Er min 2. ufrivillige spontanabort. Jeg har akkurat som deg også gått og lurt og vært bekymret hele påsken, reiste rett fra fjellet på legevakten fordi jeg hadde blødninger siden forrige tirsdag altså 1 uke, fikk dårlig hjelp på legevakten i helgen og måtte i tillegg betale som man ikke skal når man er gravid. Måtte vente til igår for å komme på undersøkelse på gyn. pol. på sykehuset og der så jeg på ultralyd at det lille fosteret var dødt, ingen hjerteslag. Ble trist og lei, men hadde hatt den mistanke og dårlig magefølelse hele påsken siden jeg hadde blødninger så lenge. Igår fikk jeg fryktelig vondt i magen og ut kom en stor klump på størrelse med et vanlig egg, var fosteret som lå inne i fostersekken. Blødde noe vanvittig igår og i natt, men er bedre idag, godt at alt kom ut av seg selv og at det var såpass tidlig og at jeg nå slipper utskraping. Ikke mist motet, mange som strever og ifølge legen var det 70% sjanse for spontanaborter, men de fleste vet ikke at de er gravid skjer så tidlig, men 20% skjer når man vet om det. Jeg må legge dette bak meg og håper å bli gravid igjen raskt og med et levedyktig foster som er frisk og rask. Jeg har heldigvis en datter ifra før som er frisk og rask, selv om det var en slitsom setefødsel med henne. Men hun er den beste trøsten, gir meg klemmer og kos når jeg ber om det og trenger det. Hadde ikke jeg hatt henne hadde jeg nok vært oppløst i tårer! Håper på en ny mulighet snart for deg og meg og alle dere andre som har mistet og prøver igjen. Gi aldri opp håpet!
evigoptimist Skrevet 11. april 2007 #3 Skrevet 11. april 2007 Trist å høre deres historier!! Dere er desverre ikke alene om slike erfaringer. Det er nå opprettet et eget forum for oss som har mistet flere ganger; Habituell abort. Der kan dere møte mange i samme situasjon, som støtter og gir hverandre gode råd:-)) Gå inn på debatter til venstre på siden, i den orange kolonnen. Under Bli gravid finner dere oss! Lykke til videre!
Klikk Skrevet 12. april 2007 #4 Skrevet 12. april 2007 Ja, huff, føler med deg. jeg har mistet to ganger og begynte bare da og miste håpet. Men det er liksom så innmari stor å bli mamma og humøret stiger liksom igjen veldig hver gang en blir gravid... Men huff, ikke lett alltid! Er virkelig trist å høre at det gikk som deg gikk for din del. Ønsker deg i hvertfall lykket til neste gang..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå