Gå til innhold

Svangerskapskurs i Trondheim

Solskinnsjenta

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvordan jeg kan melde meg på det uten å være tilknyttet noen jordmortjeneste?

Jeg sa fra meg min da det ble oppdaget at jeg venter tvillinger, siden jeg får alle kontroller på sykehuset og det var en mil lang venteliste på å få jordmor...

Skulle gjerne vært på et kurs når det nærmer seg sommeren...

Fortsetter under...

• 5 uker senere...

Jeg har vært på en sånn pakkeløsning av et kurs i Trondheim. Har jordmor her, så da blir man jo "innrullert".

Kurset bestod av et par timers "forelesning" av en erfaren jordmor. Hun fortalte en del om fosterleie, vannavgang og om hvilke tegn som sa at fødselen var i gang. Men uansett ringer man jo føden for å få hjelp til å vurdere når en skulle komme dit.

Andre del av kurset var visning av en ammevideo.

Det kan jo være at man kan få møte opp på slike timer selv om man ikke har jordmor. Det kan jo være at det finnes noen ledige seter oom du spør pent. Eller du kan be om tilsvarende info neste gang du er på kontroll.

Siste del av fellesinfo var en omvisning på sykehuset. Det regner jeg med du kan ordne enten ved en av kontrollene dine, eller ved å melde deg til visninger som de har fast på mandager.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...