Gå til innhold

Kann man farge håret?

hannefie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er gravid for 3. gang, så jeg burde egentlig vite dette. Men synes det har kommet så mye nytt, med f.eks. hormoner i krem o.a., så jeg lurte på om det er sant som jeg har hørt: Man bør ikke farge håret mens man er gravid? Og hvordan er det med solarium?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.Man bør ikke farge håret de første og de tre siste mnd når man går gravid.. i hvertfall i følge to frisører jeg har spurt.

Skrevet

tull å vas...ingen problem å farge håret ditt,,er frisør og leste faktisk her om dagen at det ikke er farli å farge håret slik det er blitt sagt lenge!!!!!

Skrevet

Solarium er heller ikke farli ...det err jo farli uansett men ikke nå mer selv om du er gravid...det er jo ikke bra å ligge på rygg lenge fra 6 månder...det blir jo tungt å varmt.....så det ser man selv...

Skrevet

Det går helt fint å med solarium, men kreftfaren er der som alltd.Man skal også være obs på overoppheting og vena cava syndromet, så man ikke besvimer. Det er bare å ligge litt over på den ene eller andre siden så ikke livmoren presser mot hovedpulsåren. Dette gjelder i større grad etter ca 20.

Skrevet

Er gravid for fjerde gang og jeg tror ikke det er noe fare med å farge håret. Heller ikke solarium, men alt med måte. Skal til frisøren om en uke og farge håret. Er gravid i uke 26.

Skrevet

Farging av håret er helt ok, men pga hormoner KAN fargen komme opp litt annerledes. Jeg har farget håret et par ganger under svangerskapet og ikke hatt noen uventede resultater, men det kan være en ide å gjøre det hos frisør for å være sikker på resultatet? Solarium er ok, men ikke ligg lenger enn de anbefalte 20 min og pass på at du ikke blir for varm eller svimmel. Man blir gjerne fortere brunere som gravid, så det er vel faktisk en god periode å ta litt sol i.

Skrevet

Det er mye mindre farlig uansett å farge håret hos frisøren enn å gjøre det hjemme med en slik kjøpefarge. Denne inneholder mye kjemikalier som er svært kreftfremkallende. Hadde frisørene jobbet kun med disse hårfargetypene, ville veldig mange av dem fått kreft. Min bestevenninne er frisør, er selv gravid og jeg har spurt henne før jeg selv farget håret.

Skrevet

jeg fikk høre av jordmora mi da jeg gikk gravid forrige gang at det ikke er å anbefale å ta solarium pga av det sterke lyset..man skal jo helst dekke til magen når man er på stranda også og der er jo ikke lyset så sterkt som i et solarium! det har vel med at det er ubehagelig for barnet, tror jeg! vet bare det jeg har hørt..

Skrevet

Det er vell heller etter den uken hvor barnet kan se lys utenfra? Som jeg har fått hørt av leger angående solarium er at de vet for lite angående risikoen ved å ta solarium under en graviditet. Det er vell spesielt de 3 første mnd man helst bare skal la være, for å være på den sikkre siden! Siden de ikke vet helt sikkert om solarium er heelt ufarlig for fosteret når det er så lite og sårbart:)

Farge håret har jeg hørt at ikke er farlig i det hele tatt, bare at man skal være flinke til å lufte i det rommet man farger håret i, så man ikke puster inn for mye av de kjemikaliene som kommer fra fargen. (hvis man farger hjemme altså)

Skrevet

ang solarium å sol under svangerskap... har ikke hørt nokka om at d ska være mer farli å ta solarium når man e gravid... men når man e gravid så e d lættere å få pigmentflækka, så husk nu å bruke solkræm me høy solfaktor både i solarium å ute til dagli:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...