Snuffen Skrevet 11. april 2007 #1 Skrevet 11. april 2007 Hei, Jeg hadde en MA i uke 9 forrige gang, nå er jeg over i uke 10 og skal til legen snart. Merket dere noe tegn på at noe var galt før blødningene, og hvordan fant dere det ut? Jar veldig lyst å spørre legen om å få en UL, for å være sikker.. men vil ikke virke desperat heller....
gobop Skrevet 11. april 2007 #2 Skrevet 11. april 2007 Jeg begynte å blø i uke 9+6 - altså praktisk talt uke 10, og fosteret kom ut etter 5 dager. Jeg merket ikke noe før, men så hadde jeg også jobbet ekstremt mye og var ganske sliten. Jeg håper også på en tidligere ul nå (jeg er 8+2) - skal til legen i dag. Jeg tenkte å lufte mine bekymringer så godt jeg kan, i håp om at han foreslår det . Hvis jeg merker at han synes det er helt unødvendig, tror jeg at jeg koster på meg en privat ul. Lykke til
Kris, 061107 & 260610 Skrevet 11. april 2007 #3 Skrevet 11. april 2007 Jeg hadde en MA i uke 11 i fjor sommer, og jeg hadde ikke noe smerter før jeg begynte å blø, kan vel kanskje i ettertid si at mange av symptomene forsvant, men det er jo heller ikke helt uvanlig når man kommer til uke 10,11,12 og utover.... Jeg er nå 11+4 og starter snart på 2. trimester. Jeg fikk ikke noe ekstra oppfølging hos legen, prøvde meg, men fikk beskjed om at man ha ha hatt minst 3 MA eller SA før man får ultralyd på sykehuset utenom den ordinære. Men jeg tok en privat når jeg var 7+3, og der banka hjertet,så etter det slappet jeg mere av!
Snuffen Skrevet 11. april 2007 Forfatter #4 Skrevet 11. april 2007 Jeg får vel bare smøre meg med tålmodighet ja.... eller fly til priv. men er ikke det ganske dyrt? med privat UL?
Kris, 061107 & 260610 Skrevet 11. april 2007 #5 Skrevet 11. april 2007 Tror det kommer litt an på hvor i landet du bor, jeg betalte 1200 kr på majorstuaklinikken i Oslo, men jeg syntes det var verdt hver eneste krone, jeg skal ogsp dit neste tirsdag for å ha en til :-) er så flott å se.... men jeg tror Volvat tar 900 - 1000 kr.....
Snuffen Skrevet 11. april 2007 Forfatter #6 Skrevet 11. april 2007 Ja, det er nok værdt det... skal til legen denne uka, så får høre med han.. så om jeg ikke får noe, så tar jeg nok en priv. for å se.
Serial mom Skrevet 11. april 2007 #7 Skrevet 11. april 2007 Jeg har hatt en SA i uke 5,og en MA som ble oppdaga i uke 11(død i 5 el. 6 uke,tror jeg) Jeg er 8+2 i morgen,og får tidlig UL hos den offentlige gynekologen min,som jeg også gikk til da jeg skulle utredes(prøvd i 2 år,inkl. abortene) Om du tidligere har hatt MA bør du vel kanskje kunne få en UL få hos din vanlige gyn.,altså slippe å gå til privat og betale overpris. Jeg fikk det uten å mase,skulle bare mangle,sa gyn.
Måånestråle Skrevet 11. april 2007 #8 Skrevet 11. april 2007 Jeg hadde en MA i uke 10 som tilfeldigvis ble oppdaget på privat UL. Når jeg kom på sykehuset sa de der at jeg neste gang ville få komme på en tidlig UL i uke 6-8, og en etter 12 uker, i tillegg til den ordinære ultralyden. De sa også at jeg hadde fått kommet direkte dit for UL hvis legen min hadde bedt om det, i stedet for å måtte gå til privat lege. Dette var i Trondheim. Og LITT desperat er det da dessuten lov å være! Lykke til!!
Athene75 Skrevet 11. april 2007 #9 Skrevet 11. april 2007 Jeg hadde en MA i uke 11. Merket ikke noe før jeg begynte å blø da jeg var ca 11+1. Var til ul 11+4, og da ble det konstantert MA. Jeg kommer til å spørre legen om å få ultralyd tidlig ved neste svangeskap. Hvis jeg ikke får det, så kommer jeg til å ta det privat.
2 søte små:-) Skrevet 11. april 2007 #10 Skrevet 11. april 2007 Jeg merket heller ingenting ved min MA i uke 12. Det ble oppdaget tilfeldig på privat ul. Så denne gangen skal jeg på ul i uke 7-8
Krolla og Theodor Skrevet 11. april 2007 #11 Skrevet 11. april 2007 Hadde en bitteliten blødning (ikke en teskje en gang) - jeg var da 11+2, var på privat UL på Majorstuklinikken når jeg var 12+1 og det ble konstatert MA: Fosteret døde når jeg hadde blødningen. Merket ingenting utover den lille blødningen som alle sa var normal... jaja, ikke for meg. Hadde en heller ubehagelig opplevelse under selve aborteringen, men sykehuset skjønte nok dette og jeg er lovet UL fom uke 5 neste gang.. som jeg håper er snart!! (IKM nu)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå