Gå til innhold

Andre som lurer på om de har blitt for gamle?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har panikken tatt meg! Jeg lurer nå på om jeg aldri vil bli gravid igjen. Prøver på å få nummer to, har ei skjønn datter på snart to år. Nå tror jeg kankje ho forblir enebarn. Vi har ikke prøvd mer enn i 8 pp'er, jeg veit jeg er mange som holder på mye lengre, men jeg synes det snart burde skje noe. Med dattera vår klaffa det på første forsøk, så når det nå begynner å ta litt tid, lurer jeg på om det aldri kommer til å skje. Jeg er nå 33 år gammel, og tenker nærmest at det er mindre sjanse for hver måned som går.

Er det flere som synes at den berømte klokka tikker veldig høyt for tida?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke fertiliteten faller så mye før en stund etter du har bikket 35.. så i mine øyne er det MASSE håp for deg ennå! :)

Jeg er selv 31 og er ikke stresset i det hele tatt. Og vi prøver på vår første.. Lykke til!!

Skrevet

Godt å høre! Det virker nesten som alle her inne er rundt 20.

Lykke til til deg også!

Skrevet

Jeg er 32, blir 33 i november, og vi prøver på nr to nå. Jeg er heller ikke stressa ;-) Poden vår er litt over ett år, så jeg håper vi rekker å gjøre ham til storebror før to-årsdagen, men det spørs nok :-)

Lykke til!

Skrevet

JAAA jeg stresser!! Er 34 nå, har en på snart 3 år og prøvd i snart et år. Tenker en del på om eggene er for gamle/dårlig kvalitet og at det er derfor det ikke skjer noe...

Skrevet

Uff, det er vanskelig å la være å tenke sånn. Jeg blir også stressa fordi vi hadde tenkt til å ha to ganske tette, selv om det jo ikke er noe krise om det blir 3-4 (5-6 ... 7-8 ...) år imellom dem. Har du tenkt noe på utredning, når du nå nærmer deg året med prøving?

Skrevet

Jeg er 34 år (blir 35 i november), så vi er flere over 30 år her.

Tror ikke jeg behøver å være superstressa enda, men må innrømme at jeg tenker litt på alderen.

Skrevet

Jeg er 33år,prøver på min første..Snart i gang med ivf.

Hadde en spontanabort i fjor,så er vel mulighet for å bli gravid en gang til,håper jeg....

Ser på ansiktet og kroppen at jeg ikke er 20år lenger,ja.

Huff,tenk på egga mine da..;)

Skrevet

Har hatt første pergotime kuren denne måneden, og har vært til gynekolog som sier at alt ser greit ut. Men vet jo hverken om jeg har tette eggledere eller om mannens svømmere er som de skal være..og det som er så forbaska, er at nå som vi snart runder året for prøving og dermed rett til utredning, (og hvis det ikke blir noe denne måneden)..så må vi utsette prøvinga en stund. Jeg er student, og må få barn før jeg er ferdig med studiene så jeg kan ta permisjon og få permisjons penger fra lånekassen. Men hvis det ikke skjer må vi vente til jeg er blitt ferdig med studiene og har fått jobb. Og det er det vel nesten et år til (blir ferdig i januar). Og da har eggene blitt enda eldre...så det er en del press på denne måneden..

Jeg driter egentlig i pengene og tenker at vi snok skal klare oss på en lønn, men mannen sier nei.

Skrevet

Hei alle dere! Det var godt å komme til et forum hvor ikke alle er 20 år. Ja, ikke noe vondt ment! Vi fikk ei datter da vi var 23 og 26 år, og en sønn akkurat 2 år etter. Og nå vil vi så gjerne ha en attpåklatt. Skal fjerne h.spiralen i morgen, så da har vi får vi se om vår og sommer hjelper oss med en spire til.

Jeg tenkte til å begynne med at vi var for gamle eller at en attpåklatt ikke var bra for de to vi har. Min mor var 40 da hun fikk meg, og jeg har ikke lidd noen nød. Og hvorfor skal alt være så A4 alltid?

Lykke til alle sammen, og husk vi er ikke eldre enn vi føler oss!!

Skrevet

Godt det ikke er noe press i alle fall ... Teit at ting som penger skal avgjøre. Jeg er jo tilbøylig til å si at dere skal drite i penga og fortsette å prøve, men det er ikke så greit hvis ikke mannen er enig. Men dette er jo selvfølgelig bare en reint hypotetisk problemstilling, siden du helt sikkert blir gravid denne pp'en!! (Det hjelper visst å være positiv, har jeg lest.... Men selvfølgelig er det mye lettere å være optimistisk på andres vegne). Men ja, det hadde jo vært veldig greit om det skjedde NÅ, slik at du får fødselspenger og alt det der.

Skrevet

Heia! skal innrømme at tanken svirrer i hode på meg åsså en god del, jeg ble netopp 32 og prøver på min første...trudde ikke det skulle være så vanskelig å bli gravid, men der tok jeg feil.har venninner som blir gravid unna for unna og for 2 og 3 gang... men men har nu håpe ennå:) og lykke til dere åsså.

Skrevet

jeg blir 35 i mai og har ikke begynt på barn enda, så vi er langt i fra for gamle. tvert i mot. så lenge man er nogen lunde i form og lever sånn passe sunt så tror jeg ikke det skal være noen fysiologiske forklaringer på at vi ikke skal kunne bære frem velskapte barn. lenge.-)

Skrevet

Nei, den tanken har aldri streifet meg. :) Heldigvis...

Jeg er 31, han 33 og vi er i gang med proeving. Naar vi er i samme land, da.

Har en kinkig situasjon, i og med at vi ikke bor i samme land, men saann er naa en gang situasjonen siden jeg studerer her hjemme.

Skrevet

JAAA!!!! Jeg er også 33- blir 34 i juli. Vi prøver også på nr to. Vår nydelige lille prinsesse blir 3 år på søndag og jeg ble gravid en gang da hun var 1 og et halvt men hadde en sa etter bare 6 uker. Siden det har vi ikke lykkes og jeg begynner å lure på om jeg rett og slett er over min fruktbare periode i livet.........Skal på utredning til uka, så da får vi se...... Skal legges til at med nr 1 tok det kun tre mndr etter jeg sluttet på pillen før det klaffet........Det var den mnd jeg fylte 30........

Skrevet

Jeg er 32 og vi prøver på vårt første. Føler meg ikke for gammel ennå nei. Er bare i 4 pp totalt ennå. 3 pp etter MA på 1 pp.

Skrevet

Å det var så godt lese innleggene på denne tråden............følte alle var yngre enn meg, og at ingen hadde passert 30. Jeg er 32, er inne i 5.pp, 4 pp etter SA..............

Men ville bare si "heia, heia"- til alle oss over 30..... av oss skal det bli mange modne mammaer en dag!!!! ( Har en venninne på 38 som nettopp har blitt gravid, og en bekjent på 41 som har en ett-åring.............. det gir håp...... selv om jeg tenker litt på alder hver gang tr dukker opp

Skrevet

Hører klokka tikke jeg.... Blir 34 i år. Brukte 10 pp med nr 2 da jeg var 30, så jeg forventer ikke akkurat at dette her er gjort i en fei... Men kjenner for så vidt flere som nærmer seg 40 og hadde full klaff på første forsøk.

Skrevet

Jeg er også "av den eldre garde" og selv om jeg tydeligvis blir gravid relativt lett ( SA i okt 06 og EXU i feb 07) tenker jeg litt på om alderen har en finger med i spillet siden det ikke har gått så bra. Er 34.

Skrevet

Det har jeg ikke tenkt så veldig mye over,jeg blir 34 i november(hjelp!),vi prøver på vår første. Etter min MA sa legen på sykehuset at 33 ikke ble regnet som gammel enda,men når du begynte å nærme deg 37-38. Jeg har også inntrykk av at det er mange rundt 20 her inne,men det er nok mange som er passert over 30 også.

Skrevet

Hei på deg!

Jeg er snart 33 år, og har ei jente på 3 år. Vi prøver også på nr.2, men ting tar tid!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ønsker deg og alle andre LYKKE TIL!

Skrevet

Hei hei.. jeg er 37 og skal ha en kjempenydelig attpåklatt.. blir kanskje 38 når den kommer.. gammel du?.. kan klare 4 stykker på denne tiden før du når meg igjen <:)

Skrevet

Så godt å høre at det er mange "erfarne" prøvere her inne! Som flere sier, så er det jo fullt mulig å bli gravid selv om man har runda 30. Eller 40. Derfor tar jeg alle positive tanker med meg videre, og satser på at denne pp'en blir flott! Uansett om det blir den siste eller ikke.

Lykke til alle sammen, håper det blir mange 2008-barn (med modne mødre)!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...