Gå til innhold

Reise til Thailand

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå 8uker på vei, og skal i utgangspunktet på feltarbeid i forbindelse med min master i juli/august. Noen som vet hvordan det er å reise til Thailand når man er gravid?

Skrevet

går greit det, så lenge du har tatt vaksinene som er nødvendig fra før. Du skal ikke vaksinere deg når d er gravid. Tanta mi som er gravid kom akkurat hjem fra 14 dager i thailand

Skrevet

Tja, har en venninne som jobber på vaksinasjonsklinikk og de anbefaler i grunnen ikke slike turer i et svangerskap i det hele tatt. Det er fordi det desverre er ganske mange som blir dårlige etc. Hadde jeg vært deg hadde jeg hørt med legen min, han/hun vet sikkert bedre enn oss:)

Skrevet

Hei! Vet at det er noen leger som fraråder å reise til Thailand eller andre eksotiske steder under graviditeten. Vi har hus i Thailand og da vi dro sist ble en venninne som var gravid med - hun fikk beskjed av legen sin at det ikke var noe problem å reise så lenge man var nøye med hygienen. Dvs. at hun alltid bar med seg våtservietter, og var nøye med å spise på ordentlige steder (ikke plasttallerkener). Hun holdt seg også unna skinke og alle de matsortene som man skal holde seg unna pga toxoplasmose (? usikker på skrivemåte). Nå skal det også sies at det har mye å si hvor i Thaliand du har tenkt deg - noen stede er svært lite utbygd o.l slik at hygienekravene blir vanskelig og overholde, men skal du imidlertid til turiststeder eller storby så vil jeg tro at dette ikke er et problem. Håper det ordner seg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...