Gå til innhold

April: Blir bare mer og mer irritert ( barnehage)

Anbefalte innlegg

Vi fikk ikke plass i år heller, har nå stått på venteliste et år allerede :o( Og det som er kjipest er jo at vi hadde barnehage, men så flyttet vi til nabokommunen og her er det umulig å få plass :o(

Så i går og i dag har jeg ringt rundt for å finne ut hvilke plass vi ligger på venteliste.. og hvilke svar får jeg?? Jo, vi ligger bakerst!!!! Bakerst og det etter et år på venteliste allerede.. syns jo det var litt rart så så spyrte hvorfor vi låg bakerst.. Jo, dere bor jo ikke i kommunen engang *sinna* Har jo bodd her i snart 1 år!! Vi har jo oppdatert søknaden vår, men det har ikke de greid å registrert så vi har altså ingen håp om å komme inn iløpet av dette året heller... Så sur og lei.. Skal selvfølgelig klage da, men har ikke de store forhåpningene.. Å, så frustrerende altså.. Alexandra hadde hatt så godt av å kommet i barnehage.. Har jo nesten ingen å leke med på hennes alder :o(

Full barnehagedekning iløpet av 2007 ja *ler* her er vi ihvertfall ikke i nærheten engang :o(

Fortsetter under...

Seriøst..har de ikke fått med seg at dere bor i den kommunene??

Ååå..kjenner jeg blir irritert på deres vegne!!

Håper du klager på dette,og håper så inderlig at dere får plass,omså kanskje fra jul av eller noe.

Synes det er ren latskap om de ikke får med seg at dere faktis bor i den kommunen dere søker om bhg.plass til.

Ja,full bhg.dekning i løpet av 2007,ja,ja..det ser jeg heller ikke for meg,og vi har kjempegod bhg.dekning her vi bor,men uansett,er jo snakk om hele Norge ikke bare enkelte plasser.

Finnes det ikke noe annet alternativ dere kan bruke..dagmamma eller noe..?

Hufda, hørtes ikke noe kjekt ut! Men trøst deg med at det kan skje mye enda! Jobber selv i fam.bhg og når jeg skulle få nye barn i fjor ble det ikke endelig avgjort før en uke før bhg åpnet i midten av august. Det er alltid flere som søker og takker nei til plassen i siste liten fordi de ikke vil ha den eller de har stått på vente liste i andre bhg og har kommet inn der. Jeg fikk tildelt 5 forskjellige barn men tre av dem takket nei i siste liten så det kan enda endre seg. Krysser fingrene for dere!

Klemmer fra

Joda susan, kunne sikkert fått dagmamma.. men kjenner ingen, så har ikke lyst å levere henne fra meg til hvem som helst da.. Men spørs på om jeg får være dagmamma selv et par ganger i uka så alexandra får noen å leke med ihvertfall.. skal ihvertfall vurdere den muligheten.. Er glad jeg har mulighet til å gå hjemme med henne enda :o)

Men du musefis... Hvordan er det når man ligger nederst på lista da? Er vel muligens lite trolig da.. ene barnehagen sa at de var en andelsbarnehage og at det var 5 barn med andelsforeldre som ikke hadde fått plass enda, så der var det ikke mulig å få plass ihvertfall :o( Kan ikke de opplyse om at den er full før man søker da? Må visst undersøke bedre neste gang, visste nemlig ikke at man måtte være detektiv for å finne en barnehage med plass.. *sinna*

Men får bare sende inn klagen og se hva som skjer.. Så får vi bare krysse fingrene, men ikke ha for store forhåpninger :o(

Sorry Natta men jeg har sonda litt og funnet ut at både du og jeg bare kan glemme bhg-plass. I ålesund kommune er det over 400 som ikke har fått plass og flere av de er t.o.m barn som er født før våre snupper. Ingen jeg kjenner har fått bgh-plass ( snakk om 10 stk minst og flere av de er eldre enn snuppa)

Men utrolig kjipt at de ikke har fått med seg at dere har flytta....dumme kommune. Helt håpløst spør du meg. Tviler på det nytter å klage men det er nå verdt bryet lell spør du meg.

Jeg må bare se meg om etter dagmamma har jeg funnet ut....

He he detektiv ja det må en visst være om du skal bo i Ålesund kommune...grrrrr

Annonse

Joda, har fått med meg det... Lurer på hva kommunen har tenkt å gjøre med det.. Det skal visst bygges en eller to nye barnehager til høsten, så vi får hoppe på de vi da :o) men det blir vel neppe plass til 400 barn..

De jeg kjenner har fått barnehageplass enda de er mindre enn snuppene våre.. ( litt surt ja) Ene fikk plass pga at hun visste om noen som hadde fått plass uten å være søker engang bare fordi de er venner med styreren.. Så istedefor at hun skulle miste plassen, greide de jammen å finne en plass til gutten hennes også.. Og resten har fått plass pga søsken :o(

Men men.. har ikke tro på noen plass nei.. Men det er ihvertfall verdt forsøket :o) Også er vi ihvertfall sikker på at de har rett adresse neste år :o)

Er det mulig??? Vet du, syns du skal skrive ett skikkelig sint brev til kommunen! Eller til begge kommunene, de fikk jo deg først til å si fra plassen som du hadde for så å ikke registrere kommuneskifte!!

HALO?? AAArrg! Blir skikkelig forbanna selv jeg!! Selv om dere er sist betyr det ikke at dere skal stå sist nå lenger! Syns du skal kreve å kommer fremst i køen!!

Håper det ordner seg da, hvis ikke så får du bli dagmamma som du snakka om...

Men over til noe annet, vet du når du kommer til Molde igjen? Ser ut som det blir en stund til vi har tid til å reise igjen... Henger langt etter med skolesakene...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...