Gå til innhold

NÅR kjente du LIV for første gang?

Fridulf

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Akkuratt 15 uker på vei gikk det opp for meg at boblene inni magen min var spark =). Hadde kjent det et par ganger før også, men var så usikker, men da var det ikke tvil lenger. Kjentes ut som små bobler som sprakk. 18 + 5 var det mer "skikkelige" spark som vi kunne kjenne fra utsiden, som dult mot magen =).

kjente vel liv i uke 18 eller noe, eller da var den "boblinga" over på en måte, så da skjønte jeg at det var liv jeg kjente. kjæresten min kunne kjenne liv utenpå rundt 2 uker etter.. er i uke 29 i morra, så er snart 11 uker siden jeg kjente liv første gang. Ble kjeeeempee glad når jeg kjente liv, da gikk det mye mer opp for både meg og min kjære :)) Pluss at det er jo veldig spennende å se på da, når en liten fot buler ut her og der :P

ikke bli lei deg om du ikke kjenner det før seinere heller..

spørs helt hvordan baby ligger, morkaka ligger osv..

jeg kjente helt liv for første gang i min 20ende uke, men da var jeg også HELTsikker, for da kjente kjærsten det på utsiden! Seks små "dult"

Jeg har morkaka forran på høyre side, så der kjenner jeg enda ikke noe særlig, faktisk (kan kjenne det på utsiden nå da, men akkurat som om jeg er "lam" der selv. hehe) selv om jeg nå er i uke 30!

Annonse

Jeg var ca. 16 uker da jeg kjente liv for første gang.

først var det bare bobling, og "morring", mer som når det romler i magen, bare at det så langt ned og veldig annerledes likevel, sånn at du skjønner at det ikke er det.

men nå er lillegull blitt sterkere og nå synes jeg det kjennes ut som hvis du ser for deg å holde en liten gullfisk i håndflata, og at gullfisken sparker med halen. er ihvertfall slik jeg beskrev det for jordmor, og hun sa dette var spark, men at alle opplever dette forskjellig, og til forskjellig tidspunkt... så hvis du ikke kjenner noe enda så blir det sikkert snart=)

Skal jeg berolige deg litt rita19. Altså jeg syntes det er litt rart at folk kan kjenne liv i uke 19 da er babyen tross alt 2 cm lang. det bare skjønner jeg ikke helt hvordan er mulig. men men.. Jeg kjente ikke liv før i uke 23 jeg og når jeg da kjente liv da var det ikke tvil engang da ga junior fra seg heftige spark. Og JA de sparkene kunne man kjenne utenfor magen. Jeg tror nok at de som kjenner liv veldig tidlig har vært gravid før. men MANGE som kjenner det tidlig er ikke det men jordmor sa til meg at tydlige spark kjennes ikke før værtfall uke 20.

Annonse

:)

Jeg er også bekymret for at jeg ikke kan kjøre bil, gå i butikken eller noe lenger før jeg kaster opp i offentlighet.

Jeg er i uke 17 nå, og jeg har ikke vært kvalm før. Så det er litt rart...det skal liksom gi seg i uke 12?

:(

Veldig slitsomt.. ALT jeg spiser kommer rett opp igjen.

hei rita=)

Bare for å si det sånn så var jeg også det og det kommer å går litt det der. Jeg kastet opp på bussen jeg i all offentlighet i uke 15 hehe så det kan skje=)ikke vær redd for det ta med deg en pose i vesken din eller noe om du skulle måtte kaste opp.. men skjønner jo at du er litt engstelig for det da:)

det er de som får ekstrem svangerskapskvalme også. og noen må desverre gå med det hele svangerskapet..

hvis du mistenker at du har det, bør du ta en tur til legen, for det er faktisk definert som en svangerskapsrelatert sykdom, og det kan hende du trenger litt ekstra hjelp til å få i deg den næringen du trenger!

Jeg var egentlig lite kvalm jeg, før i uke 16. og nå syns jeg det kommer innimellom nå også (uke30) men er egentlig veldig heldig som har lite plager med det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...