Gå til innhold

uff..

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg fant ut i går at jeg er gravid. jeg vil beholde, men sambo mener han ikke er klar for det.. vi har vært sammens i over to år, vi har egen leilighet,katt og stabile jobber..

jeg får så vanvittig vondt inni meg da jeg ikke vi ta abort,

han ikke vil beholde, og jeg elsker ham over alt på jord så det å forlate ham er heller ikke et alternativ... hvordan komme seg ut av dette? noen som har vært borti samme situasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når man har sex samme om man er veldig forsiktig er graviditet alltid en mulighet.

Og det bør samboern din vite også. Skjønner at han karnsje ikke føler seg klar men noen ganger er det sånn at er man med på leken får man tåle steken.

Ta ikke abort hvis du ikke vil, det vil ikke redde forholdet.

Desverre kan ingen se inn i fremtiden, karnsje velger han å forlate deg pga barnet, men da elsker han deg ikke.

Karnsje velger du bort barnet for hans del selv om du ikke vil ta abort og forholdet ryker fordi du føler et savn etter hva som skulle vært og føler at det er hans skyld at ting er som de er.

Karnsje beholder du og han finner ut at barn ikke er så ille alikevel.

Karnsje tar du bort og det er helt greit.

Det viktigste er at du tenker deg godt om å velger det som er best for deg.

Enten valget er å beholde eller valget blir abort må du leve med de konsekvensene det gir.

Derfor må valget være ditt.Og ikke noe du føler deg "tvunget" til.

Synted du skulle sette deg ned å prate ordentlig med samboeern din jeg. Si akkurat hva du føler og la han si hva han føler.

Skrevet

jeg vet han elsker meg, og det tviler jeg virkelig ikke på... men han mener han ikke er personelig klar for det før om et år eller to..

Skrevet

Jeg synes det anonym skrev var veldig bra.

Dette er ditt valg, og du skal ikke ta abort for hans skyld. Selv om han ikke er klar nå, så blir han nok det når babyen kommer. Han trenger nok bare litt tid på å venne seg til tanken. Det er viktig at dere snakker sammen og at du sier at du vil beholde. Har du spurt han hva han kommer til å gjøre hvis du velger å beholde det? Dere kan jo dra sammen til Amathea og snakke med noen der, kanskje det gjør at han ombestemmer seg. Snakk med han og ikke la deg presse til noe du ikke vil.

Masse lykke til!

Skrevet

Har vært borti samme situasjon som deg...Fant ut at jeg var gravid i 3 mnd og sambo ikke var klar og ville også at jeg skulle ta abort..Men siden jeg var såpass langt på vei så ville jeg ikke.

Men VI snakket god og lenge om dette og vi valgte å beholde(selvom han ikke hadde noe valg, Tar ikke livet et foster) Men han gikk inn i en tenke boks, men det er for at han måtte finne ut hvordan livet ville bli og sånt...

Tror ikke han angrer den dag i dag...Han måtte til og med gråte når gutten kom til verden..=o)

Håper ting ordner seg for dere...=o)

Skrevet

det er jo inget grunnlag å ta abort på det vel? at det passer bedre om et år? tenk om et år kan du allerede være mamma jo! jeg tror nok han trenger noen dager på å komme over sjokket, så skal du se at han begynner å glede seg han også! vil råde deg til å ikke ta abort hvis du har den minste tvil. det kan ødelegge både deg og forholdet deres!

fortell hvordan det går da, og lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...