Gå til innhold

Bedre svangerskap i moden alder?

amilde 11.06

Anbefalte innlegg

Jeg har nå 9 uker igjen av svangerskapet. Jeg er 36 nå og var gravid da jeg var 27 og 30. Dette har vært det beste svangeskapet, Har ikke hatt på langt nær så mange plager som de to siste gangene. Kvalme, BL og andre plager har egentlig vært peanuts i forhold til da jeg var 27. Noen flere som har det slik?

Fortsetter under...

Nei igunnen ikke. Har vært mer og lenger kvalm denne gangen, og mer sliten. Men ellers er det bedre, jeg tar det rolig tar meg god tid til ting og gjør ikke ting jeg ikke orker, koser meg mye hjemme.

Var gravid når jeg var 25 og 29, og da var jeg veldig opptatt av vekt og hvordan kroppen forandret seg, likte ikke forndringene. Nå synes jeg det er deilig å se magen vokse seg stor og rund.

Jeg er så glad at jeg får oppleve dette igjen, nå føler jeg at jeg kan nyte det, ikke bare vente utålmodig på det neste som skal skje.

Hei du,

jeg har riktignok ikke vært kvalm som sist, men bekymrer meg mye mer, det er litt slitsomt, vi vet jo så mye mer nå. Jeg var bare 21 sist og da var man jo ikke redd for noe, selv da jeg fikk begynnende svangerskapsforgiftning, tenkte jeg at det ville gå bra. Nå uroer jeg meg mye mer. For alt!

Men kan også glede meg over det som skjer på en litt annen måte, tar ikke alt som en selvfølge. Blir veldig glad hver gang jeg får høre noe positivt. Merker at "omgivelsene" skylder enhver plage jeg har på alderen, det kan jeg bli irritert av, jeg hadde de samme plagene sist, nemlig. Så nå sier jeg til mer perifere venner at alt er bra, gidder ikke forklare så mye. Svaret på spørsmålet ditt blir derfor: både og!

Hei.

Er bare i uke 13 ennå. Husker jeg var mye mer uggen og kvalm før (27 og 30) , og at jeg gikk ned et par-tre kilo de første 3 mnd. Denne gangen er vekten stabil, spiser lite og ofte, og er ikke så bekymret som de forrige gangene. Energien er derimot lav, men er usikker på hvordan det var med det før. Er litt spent på hvordan det blir med BL denne gangen, men tar det egentlig med stor ro det og. Kanskje det er det som er den store forskjellen, -at jeg har mer ro over meg til enhver tid?

Både og, egentlig. Jeg har vært mer kvalm og slapp i i 1. trimester i dette svangerskapet enn i alle de andre tre tilsammen. Men til gjengjeld har jeg mye mindre plager med bekkenløsning enn før, rett og slett på grunn av bedre holdning og riktig trening.

Bekymrer meg mye mer, mest på grunn av noen aborter og alt maset om hvor "gammel" jeg er. Men føler meg absolutt sprek, og har bestemt meg for å blåse i alle de negative påvirkerne. :)

Og så setter jeg så utrolig pris på dette svangerskapet, for det er så veldig etterlengtet!

Alt i alt virker dette svangerskapet like forskjellig fra de andre som de var fra hverandre. Jeg synes ingen av dem har vært særlig like, jeg.

Annonse

Jeg er nå 35 år og snart halvveis i svangerskapet -og jeg kan ikke si at jeg merker så stor forskjell fra når jeg var 26 og 29 når det gjelder "plager". Det jeg merker forskjell på er at jeg nå er mer obs på at jeg er gravid, mer glad når jeg kjenner spark -men også mer bekymret hvis det er noe jeg er "usikker" på. Jeg tenker nok over ting mer enn jeg gjorde før. Tror jeg slik på flere områder i livet også -så det er vel alderen som begynner sette inn ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...