Gå til innhold

Oktober: Soving på dagtid, når og hvor lenge


<3 Jentemafian <3

Anbefalte innlegg

Julie har begynt å tulle sånn på natten, våkner gjerne i 4 5 tiden og er våken i 1 time. Vanskelig å få henne til å sove igjen. Lurer på om hun sover formye på dagen. har dupper alt fra 30 min til 2 timer er det formye?? hvordan sover deres små på dagen?? og hvordan er natten da?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mmm lurer på om det kan være en sammenheng ja. For mini her også har nemlig begynt med dette noen netter. Og jeg tror jeg har lagt merke til at dersom han sover for lenge på den siste luren sin for dagen så er han våken ved den tiden på natta.

Her i huset sover han nå fra 19-20 til ca 06-06.30 med opptill 3 nattpupper hvor på han sovner med engang igjen.

Så sover han fra 09.30 til 12-12.30 ca også igjen

ved 15-16 tiden og da må jeg begrense det til max 45 min ellers blir det tull på natta.

Nesten så jeg lurer på om han bare skulle ha sovet en gang per dag, men syns det blir for lite også, for da er jeg redd kvelden vil bli veldig tidlig og at jeg må stå opp enda tidligere dagen etter, og det vil jeg ikke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På dagen sover jenta mi to økter enten i sengen eller vognen. Varierer fra 30 minutter til 2 timer avhengig av hvor trøtt hun er. Jeg ser ikke veldig forskjell her på om hun sover lite eller mye på dagen når det gjelder nattesøvnen. Eneste er at hun kan bli litt mer "sutrete" før hun legger seg dersom hun har sovet lite. Natten er stort sett lik her.

 

Du skriver ikke hvor mange ganger Julie sover på dagtid, du kan jo prøve å kutte ut en av dem og se om det for dere vil utgjøre en forskjell.

 

Kan jo være andre ting også. Tenner, magevondt, for lite/mye mat, en liten "uvane" osv. Jenta mi våknet en periode veldig tidlig på morgenen, men jeg var veldig konsekvent på å ikke snakke til henne, ta henne ut av sengen eller stimulere henne på andre måter, og etterhvert sov hun lenger på morgenen igjen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vesla her har to til tre dag-sovinger, som er på tilsammen 2-2,5 timer. Har hørt at de ikke skal sove lenge etter 16.00, for da får de sove dårlig om natten. Vesla er helt skutt rundt 18:00, og må som regelt ha en liten dupp da.

Vi legger henne rundt 20:30 og hun sover til 4 før hun vil ha mat. Sover da til 7:30-8 tida.

Gir henne grøt med morsmelk rundt 7 tida på kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...