tinemor82 Skrevet 11. april 2007 #1 Skrevet 11. april 2007 Sluttet på pillen i desember, siste mens startet 1. januar. Venter og venter, har tatt tester men de er negative. Sitter nå og lurer på om jeg skal ta en tlf til legen for å be om en blodprøve. Men hva skal jeg liksom si i tlf når jeg ringer? "Hei, jeg har ikke fått mensen etter pilleslutt og jeg vil gjerne ha barn nå! Er alt normalt med meg? Ser dere noe på hormonnivåer?" hehe... ikke lett dette her. For hva får jeg egentlig svar på ved en blodprøve? (annet enn å virkelig få bekreftet at jeg ikke er gravid?) Hmmm....
Lykkeliten *På overtid* Skrevet 11. april 2007 #2 Skrevet 11. april 2007 hei Tine! (legg merke til navnet) dette må nok være noe som forfølger navnet tenker jeg.. Jeg sluttet på pillen i september og første syklus var på 93 dager.. Etter det har det gått 121 dager og fikk faktisk mensen i dag.. Jeg har vært hos legen, for jeg leste på nettet at hvis du ikke har fått mensen på tre måneder så skal du kontakte legen. Jeg ringte og sa bare at jeg ikke får mensen og jeg er ikke gravid.. Da jeg kom dit tok de blodprøve, for de skulle sjekke hormonnivå og slikt.. Så har jeg fått time til innvendig ultra lyd GU og slikt.. De skal sjekke om du har en slik sykdom, men husker ikke helt hva denheter.. Men de aller fleste har ikke det og får mensen etterhvert... Ring legen du.. Lykke til
viem Skrevet 11. april 2007 #3 Skrevet 11. april 2007 Skjønne veldig godt kva du meine! Eg har ein syklus på 3,5 mnd og har prøvd å bli gravid i snart eit år, men eg har jo så skjelden eggløsninger. Dette fører jo då til at eg har færre sjanser for å bli gravid. Heilt håpløst!!! Men stå på!!! Me klare da nok til slutt. Må berre ha tolmodighet!
lotta72 har fått Anders Skrevet 11. april 2007 #4 Skrevet 11. april 2007 Hei. Har en søster som sluttet på p-pillen og fikk ikke mens på flere måneder. Hun testet seg med jevne mellomrom og uventet og plutselig var den positiv. Hun trodde ikke at hun ville ha noen eggeløsning før syklusen var kommet igang, ettersom p-pillen hindrer eggeløsning. Hun venter barn i juli. Kjør på! plutselig sitter det en spire uten at mensen har kommet igang igjen. Lykke til.
tinemor82 Skrevet 11. april 2007 Forfatter #5 Skrevet 11. april 2007 Hehe, ja..må ligge til navnet. Var på innvendig gu i februar, og alt så bra ut. Sist jeg testa meg var i slutten av februar. Nå har jeg veldig følsomme brystvorter og er øm nederst i magen, men har kjent meg ihjel på symptomer før, og innsett at det blir man gal av. Alt kan ha normale forklaringer. Kanskje jeg bare har el nå!? (sambo borte selvsagt) Får kanskje ta meg en tlf og høre hva de sier på legesenteret da... venting gjør meg sprø!
tinemor82 Skrevet 11. april 2007 Forfatter #6 Skrevet 11. april 2007 Har forøvrig alltid hatt litt uregelmessige sykluser, men de fleste har vært på under 28 dager...
Lykkeliten *På overtid* Skrevet 11. april 2007 #7 Skrevet 11. april 2007 Kanskje du skal ta en test til for å være sikker?? eller så kan det jo bare være mensen som er rett rundt hjørnet.. Ja venting kan man bli sprø av. Venninnene popper ut unger i hytt og pine og jeg er glad bare jeg får mensen... uff... Men det blir nok vår tur også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå