j05-g07-fødeklar Skrevet 11. april 2007 #1 Del Skrevet 11. april 2007 Nå har jeg ikke kommet meg inn her på over 2 uker, så hadde nesten gitt opp håpet på å få "se" dere igjen hehe. Hvordan går det med magene eller er det noen som har kommet ut kanskje???? Her har jeg kommet til uke 29 +3 og er allerede superlei....uff litt tidlig å bli lei enda men. Gleder meg masse til å få treffe lillebror som holder mamman våken halve natta...håper han ikke har tenkt til det når han kommer ut da Hvordan er formen??? Å fortell fortell jeg er så spent..... klem klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 11. april 2007 #2 Del Skrevet 11. april 2007 Skulle akkurat til å skrive en liten oppdatering fra meg her. Men jeg kan jo sladre litt istedenfor,hehe=) Synne har fått en gutt hun =) Mener hun har lagt ut fødselshistorien sin,enten var det på denne siden eller den andre "aprilklubb siden vår" på bim. Du er heller ikke den eneste som ikke har kommet seg inn her,de hadde jo nemmelig "slettet" siden vår,så vi fikk en midlertidig i påsken på bim,men er jo ikke helt det samme da..hadde jo ikke alle de gamle innleggene og bursdagslistene der.. Skal skrive en liten oppdatering nå=) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
**synne** Skrevet 11. april 2007 #3 Del Skrevet 11. april 2007 -Hei!! Det ble etterlyst en fødselshistorie her. Og det skulle vi vel kunne ordne... Hmm... hvor skal jeg begynne da... Det begynte vel på ettermiddagen, da jeg plutselig fikk en rimelig god mengde slim på papiret, og tenkte -shit! Jaja..er vel slimproppen da, men kan jo gå laaang tid enda før noe skjer... Ble jo litt "nyskjerrig", så en time senere så måtte jeg en tur på do igjen, for å sjekke om det kom noe mer... og jada.. store mengder.. Sånn var det hele kvelden, men aldri noe blodspor, så jeg tok livet med ro, og forsto aldri at det var noe på gang... -Men ble jo mistenksom da..og jeg og svigerinna mi satt faktisk og snakka om forrige fødsel fra åttetiden og utover... Hun har tre barn selv, så vi hadde jo litt å snakke om..hehe.. Og så i tillegg hadde jeg så mange kynnere denne kvelden. Og det var uvanlig mye aktivitet i magen, men kunne ikke huske at det var sånn sist, så tok det ikke seriøst.. (helt alvorlig -jeg skjønte virkelig IKKE at noe var begynt å skje!!! -litt utrolig å tenke på nå i ettertid, men jeg fikk nok litt panikk og fornekta det hele) Svigerinna mi derimot, ble nok mer klar over hva som skjedde.. -jeg fortrengte det kanskje, som sagt, og ville ikke innse hva som egentlig skjedde.. I tolvtiden på kvelden begynte hun å ta tiden mellom kynnerne, siden de kom så ofte, og hun så på meg at de ikke var helt smertefrie.. og da oppdaga jeg også at det ikke lenger var kynnere jeg hadde, for hele magen ble ikke hard, det var bare nederste delen, og konstant stramming i korsryggen. første mellomrom mellom "kynnerne" var 20 min, så 15, og 15 nok en gang, og så pang..5 min, 5 min, 3 min... og alle riene varte i 1 minutt +- noen sekunder. I 9-tiden gikk vannet første gang, -uten at jeg var helt sikker... så hosta jeg litt i elleve-halv tolv tiden og da kom det mer.. (ja, deilige detaljer her), nok en gang var jeg ikke sikker... Men nå ringte vi til gubben og sa at jeg trodde ting begynte å skje...Og at han kanskje ikke skulle stoppe langs veien for å sove likevel, så rakk han kanskje fram til å få med seg fødselen. Rett etterpå angra jeg for var ikke så sikker likevel... Klokka halv ett ringte vi etter barnevakt, som kom etter 3 kvarter. Da var det nesten krise, og vi måtte nesten reise fra snuppa hjemme! Da kom det også blod i slimet. Bilturen til sykehuset tar 5 min, -men det var laaaange 5 minutter, og det humpa noe forferdelig!! (Gjorde jo ikke det, men føltes sånn siden jeg fikk rier for hver lille risting...), ble "innskrevet" klokka ti på to, da sleit jeg med å stå på beina..Og når jm sjekka åpning så var det 7 cm!! Og tror hun tøyde ekstra, for etter den undersøkelsen tok smertene helt av. Da klarte jeg ikke la være å lage lyd når riene nådde toppen... Svigerinna mi var med under hele fødselen og strøk en fuktig klut over ansiktet mitt og trykte meg i panna og i korsryggen. Og sto klar med sånt beger i tilfelle jeg skulle spy. Var skikkelig kvalm i perioder. Slapp heldigvis å kaste opp. Jordmor ba meg om å ligge på siden når jeg kom opp i senga, for da ville babyen vri seg lettere nedover.. Det gjorde jo enda vondere, men jeg overlevde det også.. Halv tre, gikk jm ut for å hente noe, og sier at vi bare måtte ringe på hvis det var noe. Tror knapt hun var komt ut døra før vi måtte ringe på for jeg måtte presse!! Og ti minutter etterpå var han ute!! -Og bare to sting var nødvendig!! (Sist måtte jeg sy i halvannen time!!! ) Og omtrent i det øyeblikk han var ute ringte vi gubben så han fikk høre de første skrikene... Tre timer senere kom han løpende inn på fødestua med snuppa på armen... Var bare 50 min på sykehuset før han kom ut! Han veide 4064gram, var 53 cm og var 36.5 rundt hodet. -Tenk om jeg hadde gått 4 uker til!!! *grøsse* Ja, så det var historien om da Sidre kom til verden... Med alle detaljer..hehe.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j05-g07-fødeklar Skrevet 11. april 2007 Forfatter #4 Del Skrevet 11. april 2007 ÅÅÅÅÅÅÅ GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Så kjekt at du tok deg tid til å skrive fødselshistorien.....Oi oi det gikk fort i svingene ja... Jammen godt du hadde med deg svigerinna di da, hvis ikke hadde det blitt litt stusselig på fødestua....men men man er vel så opptatt med sitt eget at en vel knapt merker hvem som er der og ikke *s. Skal han hete Sidre eller er det bare en skriveleif for Sindre??? Må bare spørre siden jeg ikke har hørt det navnet før.... Han var litt av en pjokk for å være født 4 uker før termin.... Hvilken dag ble han født`??? Sorry det kommer til å hagle spm over deg nå for jeg er så spent og urolig for min egen fødsel om noen mnd. Her også blir det nemlig en gutt -Hvor lang tid tok denne fødselen kontra forrrige?? - Opplevde du det verre eller bedre enn sist?? Å så heldig du er som er ferdig...og har lille nurket hos deg... Nyt tiden da. Har du forresten snuppa også hjemme?? Vi har ikke fått bhg plass fra høsten så jeg blir litt svett i skjorta ved tanken på å være hjemme med snuppa og en liten en på puppen i tillegg..... uansett MANGE gratulasjonsklemmer fra Ålesund.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
**synne** Skrevet 11. april 2007 #5 Del Skrevet 11. april 2007 Hei og hå! Ja, det går visst fort i svingene her for tiden.. Det skulle selvfølgelig stå SiNdre hehe... Han ble født lørdag, 31.3. Første fødsel tok 7 timer, denne 2.5 time. Om det var værre eller bedre..jeg vet jammen ikke...Tror jeg satser på bedre, for måtte bare presse i 10 minutt i stedet for 30, og måtte ikke holde tilbake pressriene i en hel time!! Snuppa er hjemme med meg ja.. Er litt spent på hvordan det skal gå fremover. Foreløbig er jo gubben hjemme med oss og tar seg av henne. Men satser på at det skal gå bra. JEg får dagene til å bli kjent med lillegutten og hvile meg.. Men baksiden er jo at hun har blitt skikkelig pappajente, da! Det er jo litt tungvint og... MEN, alt går hvis man bare vil!! -Det får bli mottoet vårt framover.. Og at alt ordner seg for snille jenter, så dette skal gå bra for oss begge..hehe.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå