Gå til innhold

Easywalker Classic vs Sky

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som kan fortelle meg litt om forskjellene mellom disse to vogntypene?

Jeg vil kjøpe en enklere, lettere vogn til datteren min på 16 måneder som kan brukes til trilleturer, i tillegg til å gjøre det enklere i butikker, på kjøpesentre etc. Har Hartan Skater i dag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Classic:

Har fast forhjul,men kan kjøpe shoppinghjul som tilleggsutstyr, dette likner et stort og kraftig paraplytrillehjul og er svingbart.

Har kun to rygginstillinger, og ikke full liggestilling.

Classic er nok den beste i terreng, siden den har fast forhjul.

Sky:

Svingbart forhjul som kan låses, tre rygginnstillinger inkl. full liggestilling, god demping - etter min mening en bedre utgave en classic, iallefall for shoppingbruk!!

Begge vognene blir små sammenlagt, og er veldig lette!!

Skrevet

Takk for opplysningene! Blir nok til at jeg kjøper en Easywalker, men er fortsatt usikker på hvilken type..

Jeg mener å ha lest at ew sky har regulerbart håndtak (noe som er gunstig da mannen min er høy). Vet du (eller noen andre) om det finnes løse håndtak som man kan sette på håndtaket på ew classic slik at selve håndtaket kommer høyere opp? Jeg vet at det er mulig på enkelte andre vogner, blant annet OTH.

Skrevet

Vet at sky har regulerbart håndtak ja. Vet ikke om det er mulig å sette på sånn ekstra til classic vogna....

Tror uansett jeg ville valgt skymodellen..Men det er min mening =)

Skrevet

Jeg har selv EW classic, har hatt den i ett par år nå, og er veldig fornøyd med den. Den er super lett 7kg og fin å trille. Jeg har det svingbare "by-hjulet" som jeg evnt kan bytte til ved byturer. Ulempen da, er at vogna blir fort baktung. Og kan tippe bakover - IKKE NÅR BARNET ER I VOGNA, men i det du tar barnet ut. Spesielt når jeg henger stellevesken over håndtaket, noe jeg sikkert ikke burde gjøre, men når man er klar over det er ikke noe problem.

Selve vogna er jeg som sagt veldig fornøyd med, men når det gjelder sømmer ol på div ekstra utstyr er jeg ikke like imponert.

Reisebagen, revnet i hjul lommene ved første gangs bruk, det samme gjorde borrelåsen i åpningen på stellebaggen. Og glidelåsen på fleece posen blei fort ødelagt.

Men hvis du ikke har noe behov for alt dette ekstra dillet, har jeg absolutt ingen problemer med å anbefale EW classic.

Også har den jo så mange fine farger .... som du kan bytte ut ved å kjøpe deg ett nytt "sete" hvis du blir lei fargen du har.

Skrevet

Vi har classic, og vi kjøpte den til jr da han var nesten to år. Genial vogn å ha som ekstra vogn - siden den er så lett og nett. Hvis du ikke får help inn på bussen, er det ikke nor problem å ta vogna med ungen oppi under armen og løfte inn selv (har prøvd)

Når du allerede har en solid vogn, ville jeg gått for classic vogna. Den er mindre og lettere (ca 2 kg) enn sky + at den har et penere design synes jeg.

Skrevet

Jeg har både en EW classic og en EW sky nå for tiden. EW classic kjøpte jeg for 1 1/2 år siden og EW sky kjøpte jeg for en måned siden da jeg ikke var helt fornøyd med EW classic. Jeg synes EW sky er den beste vognen. Den har fikset på alt det jeg syntes at EW classic vogna var dårlig på. Jeg ble etter en tid veldig irritert hver gang jeg skulle på tur med min EW classic. Kalesjen irriterte meg mest. Hvis den var på så hadde jeg jo ingen kontakt med gutten min. Den ruvet så fælt at jeg så ikke en gang hva han pekte på når vi var på tur. Dro jeg kalesjen bakover så det bare så utrolig teit ut og hvis jeg skulle ha av kalesjen så var det litt av en jobb. Vanskelig å få stanga til kalesjen ut av hullene den sto i og inn igjen. Fikk fullt av "fliser" i fingrene når jeg gjorde dette og det gjorde vondt i flere dager etterpå! Dessuten er den handlekorga på EW classic bare til pynt. Går jo nesten ikke ann å ha noe i den da den sitter løst på og lett vipper av og dingler hvis man legger noe oppi der. Dessuten vanskelig å komme til.

På EW sky har de rettet på disse problemene ved at kalesjen har fått titteluke - utrolig greit og kalesjen kan taes bakover uten at dette ser teit ut. Har derfor ingen grunn til å ta av kalesjen på denne vogna. Handlekorga har blitt større og sitter fast på vogna. Men også den er litt vanskelig å komme til.

Jeg har valgt å beholde begge vognene da EW classic er helt klart best på skogsstier og ulendt terreng hvor jeg ofte fartes siden den har fast framhjul.

Men det er EW sky vognen som blir brukt mest. Den bruker jeg når jeg går tur på asfalt, grusveier og på shopping. Den har svingbart framhjul som kan låses. Dette hjulet fungerer bedre enn det svingbare på EW classic. Vogna blir veldig lett baktung med den svingbare framhjulet på EW classic. Den tipper hvis man f.eks har en stelleveske på håndtaket!

Ew sky har bedre demping, har regulerbart håndtak og full liggestilling. Dette har ikke EW classic. Det gjør den til en litt kipere utgave enn EW sky.

Men begge vognene er utrolig gode å kjøre. EW classic litt lettere en EW sky men også mer ustødig. Begge små sammenlagte og får lett plass i min WW polo.

Skrevet

Tusen takk for mange fine tilbakemeldinger!

Jeg tror nok det blir sky på oss :o)

Skrevet

så grundig skrevet! :)

akkurat hva jeg trengte! hehe! da føler jeg at det blir en sky på oss gitt! som nummer2vogn, å ha i bilen, trille turer, sovevogn i bhg etc...!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...