Gå til innhold

Gulping/luft i magen


lille-pia

Anbefalte innlegg

Ser det er flere av dere som gir mat rett før dere legger babyene. Skulle ønske jeg også kunne gjøre det, men vi sliter sånn med gulping og raping!

Lillepia blir som regel trøtt og vil legge seg kl 19, men hvis jeg gir henne mat (mm) kl 18, så blir det ikke legging før kl 20 enda hun har da vært stuprøtt og klar for senga i 1 t!

Grunnen til dette er fordi hun bruker ca 1.5 til 2 timer på å rape og gulpe etter HVERT eneste måltid!!!!!! Det ender derfor med at jeg gir henne siste måltid i halv 17, 17 tida noe som gjør at hun selvfølgelig resulterer i at hun tar "morran" i 4, halv 5 tida. Gjesp. Og skulle jeg være så uheldig at hun våkner på natta (i det siste har hun begynt og våkne kl 1), så holder hun det gående i 1.5 time før hun sovner igjen!!!

Har ingen problemer med og legge henne, hun sovner fint alene, men som sagt virker det som all luften i magen hennes stopper henne fra og få all søvnen hun trenger....

Noen som har lignende erfaringer og/eller råd?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann, jenta mi har ike dette problemet. Men flere jeg kjenner har kjøpt Nestargel på apoteket mot gulping. Dette har visstnok hjulpet veldig. Gjerne du skulle prøve det?

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her gulpes det veldig på dagtid men ikke på natterstid. Har desverre ingen råd men håper det går seg til snart! Dere trenger jo begge litt nattesøvn...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Min lillegutt har også mykje luft i magen, men gulpar ikkje så veldig mykje. Først kjem det ein stor rap etter mat, og så kjem det mange små etter kvart og kanskje gulp i tillegg. Det eg gjer på natta, er å holde han opp sånn at han får rapa den fyrste rapen, men så legg eg han ned på sida. Dette er noko eg har lært av mamma. Når babyane ligg på sida er det vissnok slik at ikkje lufta set seg så lett "fast" og det gjer at babyen ikkje vaknar med luftsmerter. Av og til gulpar han i senga si, men eg har ei sånn tøybleie på puta som eg skiftar viss det er blitt vått. Dette fungerer godt for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...