Gå til innhold

Ånei, bihulebetennelse og på ny antibiotika...

Anbefalte innlegg

Blir så bekymra for å måtte gå på antibiotika igjen...Spesiellt når jeg er 34 uker på vei... Sist var jeg bare 9 uker på vei, da jeg fikk bronkitt. Hvor mye skal lille tulla i magen tåle liksom.

Spurte fastlegen min i dag om hun blir syk hvis jeg er syk, og han svarte nei. Før påsken ga han meg weifapenin i håp om at bihulebetennelsen skulle gå over, og hvis ikke skulle jeg ta kontakt over påsken, men neida, må få ny kur. Er så innmari dårligere enn før påske.

Han skulle ringe meg i morgen tidlig etter en tlf med SØF for å vite hva han kan gi meg. Supert at han ikke tar sjangser, men også bekymringsfult når han må konferere med overleger for å vite hva han skal gi meg.

Mitt svangerskap startet med tvillinger, og etter runden med bronkitt ble jeg bekymret og fikk en ekstra ul der det viste seg at den ene tvillingen var alvorlig syk, og ville dø. Så nå venter vi på at tvilling 2 skal komme ut frisk og fin i slutten av mai, og jeg fikser ikke flere nedturer nå. Er det flere som har vært mye dårlig i svangerskapet? Trodde man fikk så innmari bra imunforsvar da man går gravid, men ikke jeg. Så fort det er et lite virus ute og går så er jeg smitta. Så slitsomt.

Sliter litt med at jeg blir kvalm om kvelden, og i går så kasta jeg opp til den store gullmedaljen, uff, gleder meg til hun er ute, og kroppen går tilbake til sitt gamle jeg. Jeg har ikke kost meg med dette svangerskapet i det hele tatt, og jeg er førstegangsfødende. Alle sier at det er så herlig å gå gravid, jeg syns ikke det jeg, og jeg kan si at dette barnet er etterlengtet. Vi har prøvd i 5 år, før vi fikk det til med ICSI på Riksen på første forsøk. Ja ja... litt sytete innlegg men

Fortsetter under...

Hei!

Er selv i uke 34 nå og har vært febersyk 2 ganger siste måneden, og i påsken fikk jeg altså bronkitt og bihulebetennelse. Har ikke akkurat inntrykk av at immunforsvaret er så mye bedre selv om en er gravid,nei. Startet med antibiotika (amoxillin) på lørdag. Bronkitten er bedre, mens bihulbet. faktisk har blitt verre.......legen sier det kan ta over en uke før en kjenner noe bedring på det området.

Har også fått bekreftet fra 2 forskjellige leger at det ikke er noe fare for barnet at en har disse typer infeksjoner, samt at den type antibiotika har vært så mye brukt på gravide at de ganske sikkert ikke er til skade for foster.........stoler på det!

At legen din konfererer med annen lege, skal du bare se på som et stort pluss. det viser at han tar deg på alvor og er ydmyk ovenfor det faktum at de ikke vet absolutt alt...........

Vil også si at jeg ikke synes du virker sytete i det hele tatt, og skjønner at du ikke klarer å nyte svangerskapet. Du har nå tross alt vært igjennom mye.

Håper du snart føler deg bedre og kanskje den siste tiden får samlet litt krefter til den lille kommer.

Lykke til videre

Jada, da var det ny runde med antibiotika. Hadde gule stafelikokker, bihulebetennelse og kraftig urinveisinfeksjon. Skulle visst ta alt sammen denne kuren jeg fikk i dag, så da er jeg fin om noen dager. phu!

Skjønner godt at du blir usikker og redd når du må begynne å ta antibiotika. Jeg har også begynt på min andre rundt med antbiotika i dette svangerskapet på grunn av urinveisinfekasjon. Første gang var rundt uke 25 og siste runde nå så er jeg i uke 37. Tror jeg har spurt lege og jordmor x antall ganger om dette er trygt og de har begge sagt ja hvar gang. Likevel så tviler jeg litt - men men man må jo stole på dem.

Jeg er ferdig med kuren om 3 dager og skal ha planlagt keisersnitt om 6 dager..... :-)

Jeg har også bihulebetennelse nå i uke 36 og tar min 3 antibiotikakur i dette svangerskapet. Ikke moro, men Apocillin er i alle fall ikke farlig for babyen.

Onsdag var jeg og fikk modningsakupunktur og og akupunktøren satte noen nåler i fjeset mitt for bihulebetenelsen også, og de gjorde skikkelig nytte, det kjente jeg med en gang. Ble først litt vondere men etter en stund løsnet det mye og det kom ut en hel del (sorry detaljer).

Kan jo være verdt et forsøk.

God bedring og lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...