Gå til innhold

Soving på dagen..

Anbefalte innlegg

Sover barna deres til faste tider på dagen?

Hadde for inntil et par uker siden tre lange lurer i løpet av dagen, men plutselig bestemte han seg for å sove EN kort lur.. Det var en veldig slitsom uke gitt :S

Heldigvis innså han at soving er godt, og nå sover han som regel to * to timer i løpet av dagen. En fra ca ti til tolv, og enten en fra ca to til fire, eller fra fire til seks.. Er vi ute og farter dupper han ofte av i vogna eller bilen også..

Og så legger han seg pent mellom syv og åtte... Er ikke helt fast når han vil sove, noen dager sovner han klokka ni om morningen, andre dager ikke før elleve... Er litt vanskelig å planlegge altingen da...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8927415-soving-p%C3%A5-dagen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Linea er trøtt et par-tre timer etter at hun våkner på morgenen. I det siste har det vært umulig å få henne til å sove i sengen, så jeg legger henne ut i vogna. Da sover hun også lenger så det er jo positivt, 1 1/2-3 timer. Hvis hun sovner 11-12 så prøver jeg å la det bli med den luren, for da er det mulig å legge henne uten å bli helt svett på kvelden. (hun er umulig å legge!!) Det går som regel super fint. Trenger ikke så mye søvn hun. Men hun våkner veldig tidlig noen dager, i dag 6:30. Så da blir det litt tull.

Her kommer alt an på når dagen starter. Han er som regel våken ca 3 timer i slengen, og sover alt mellom 40 min og 1,5 time. Litt vanskelig å planlegge, alt blir fra dag til dag. Prøver å ikke la han sove etter halv fem, legger seg rundt 8 på kvelden.

Han sover BARE ute, det har han gjort fra han var 3 uker. Så uværsdagene i nord når det har vært helt umulig å legge han ut, har vært en kamp.....

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...