baby2010? Skrevet 10. april 2007 #1 Skrevet 10. april 2007 Heisann! Nå har jeg endelig meldt meg inn i BIM, har vært her inne en del ganger før kan en si! Er ei jente på 25 år som er skikkelig babyklar. Min samboer er "sånn passe" klar, hvis en kan si det sånn *ler* Vi har egentlig blitt enig om å bli prøvere til sommeren, men er litt lenge til synes jeg! Har fått han sånn halveis på gli (tror jeg) til å prøve før. Hadde i hvertfall sex i går uten beskyttelse,weee! Men, er ikke i eggløsningsperioden...tror jeg! Jeg er ikke så veldig "inni" dette med eggløsning, hvordan ditt og hvordan datt....så jeg håper jeg kan få litt hjelp her inne Om noen hadde gidda og laget en "miniordbok" over hva alle forkortelsene dere bruker betyr? Sikkert jeg som ikke har så mye mellom øra, men fatter ikke noe Jeg sluttet på p-pillen 7 mars, da var jeg ferdig med ett brett. Vi har PCOS i familien og jeg er derfor redd jeg også har det. Fant ut at det var bedre å bruke annen beskyttelse for å se om jeg fikk normal menstruasjon. Legen mente også at dette var fornuftig og jeg skal til henne i slutten av denne måneden. Hvis jeg ikke har hatt mensen til da (og ikke er gravid) skal jeg mest sannsynlig til en spesialist. Håper for all del at jeg ikke har PCOS :S Vet noen når jeg bør få mensen? hvis alt er normalt liksom? Og om der er noen sjans for å bli gravid nå? Sikkert teite spørsmål, men jeg lurer så fælt!
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 10. april 2007 #2 Skrevet 10. april 2007 Hei=) Velkommen hit. Kjempkoselig med nye. Høres ut som du har sambo godt på gli;) Så gøy at dere skal begynne å prøve til sommeren. Vi har det litt likt som dere har det nå, at vi ikke bruker prev, men prøver ikke. Tar det som det kommer. Bare å spørre hvis du lurer på noe om eggløsning eller noe annet=) Her er noen av forkortelsene vi bruker mest: CB: Clearblue eggløsnings-/graviditetstest EL: Eggløsning HCG: Finnes i gravide kvinners urin. Det som gjør at en graviditetstest blir positiv. IKM: ikke kommende menstruasjon, den dagen du normalt ville fått mensen, som du håper ikke skal komme fordi du prøver å bli gravid MA: missed abortion. Fosteret dør, men må fjernes med en utskrapning PP: prøveperiode QP: Quick Respons (graviditetstest) SA: spontan abort. Fosteret dør og kommer ut av seg selv Spotting - brun utflod man gjerne får før mensen TR: tante rød. Menstruasjonen UL: ultralyd UVI: urinveisinfeksjon Håper ikke at du har PCOS! Ikke lett å si når mensen kommer etter pilleslutt, syklusen kan bli ganske surrete. Men den burde jo komme om ikke så alt for lenge. Og det er sjangs for å bli gravid så lenge du ikke går på prev ja=) Krysser fingrene for at du blir gravid snart!
♥Tullerusk♥ Skrevet 11. april 2007 #3 Skrevet 11. april 2007 Heihei Velkommen skal du være=o) Jo flere jo bedre, bare det ikke blir lenge..hehehe...Godt ment da..=oD Godt å "høre" at sambo din er på gli da...=o) Og håper du ikke har PCOS... Dreamer har skrevet ned det meste så jeg...men så har vi en liste her(som vi har tatt litt fra Bli gravid, ikke alt som passer her inne, menmen...) Eller så kan lista bli "dyttet" opp igjen...=o)Så kan du lese... Når mensen kommer etter pille slutt vet jeg ikke...Jeg sluttet midt i brette mitt men da fikk jeg mensen 1-2 uker etterpå...Husker ikke helt...=o) Men jeg tror hvis man tar ferdig brette så vil mensen komme til normal første gangen, men dette er noe jeg tror...Men ville nok ha regnet fra 1.dag mens og ca 4-5 uker etter, så "skal" vel man få mesen igjen... Men dette er veldig individuelt.... "Normal" Syklus er 28, men har sett noen som har 30-40 dager i syklusen sin og andre som har 26-30...Osv ...Men som sagt er dette veldig individuelt...=o) Hvis dere ikke bruker noe form for pre så er jo sjansen veldig god for å bli gravid nå ja...Tror jeg..=o) Håper du vil trives her hos oss..
baby2010? Skrevet 11. april 2007 Forfatter #4 Skrevet 11. april 2007 Ble litt klokere nå ihvertfall! Tror kanskje mensen er på vei, har mer utflod nå og hatt litt vondt i nedre del av magen. Blir spennende å se de neste dagene. Hadde faktisk vært like greit om jeg fikk den nå, for da "vet" jeg mer liksom. Lettere å visst hvor i syklusen jeg er og ikke minst at jeg mest sannsynlig ikke har PCOS! Skal holde dere oppdaterte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå