Gå til innhold

NEI NÅ HAR DET RABLA HELT FOR HAN

motorrypa

Anbefalte innlegg

im in chock.

fikk mld fra barnefar i dag, han vil ikke at det skal være noe ondt blod i mellom oss nå når lillingen kommer å alt ting. han har plutselig snudd helt på flisa fra å lage et helvete på jord for en DNA test på en unge han mente ikke var hans til å ville være pappa så til de grader. han var plutselig ikke i tvil om at ungen er hans. å ikke nok med det men han inrømte at han har et alkoholproblem å at han har løyet meg huden full mens vi var sammen å etterpå også for den saks skyld. han la seg totalt flat for det meste og jeg sa til han at jeg oppfatter han som særdeles ustabil og at jeg ikke ser en grunn i hele verden til å stole på han. jeg tror ikke på et kvekk av det som ramler ut av munnen på fyren å hvorfor i all verden skulle han begynne å være ærlig nå plutselig etter å ha laget et sant helvete for meg de siste månedene for ikke å snakke om hvordan han drev å sendte meg de sykeste mld bare for et par dager siden.

jeg sa at jeg kom til å si ifra når gutten er født men at jeg ikke er villig til å ta stilling til noe mere pr dags dato.

hvis det virkelig er sånn at han har innsett at han har store problemer så er jo det fint for han, men alt i meg stritter imot å jeg tror bare dette er atter ett forsøk på å manipulere meg ved å si det han tror jeg vil høre...

er åpen for alle gode råd å forslag. sitter her å er temmelig betenkt

Fortsetter under...

Stol på magefølelsen din.

Kanskje du kan prøve å være litt imøtekommende, men synes fortsatt at du har stor grunn til å være skeptisk, d e hadde eg også hvert til de grader!

Min erfaring me fålk som tidligere har hatt problemer med å innse sine egne problemer, ikkje blir bedre med tiden, selvom de fremstår slik.

D kan være et spill, og at en av grunnene til at han nå plutseli forandrer seg nå, er fordi han mener at han selv kan komme til å få noe bra ut av d.

D virke kanskje kjempe bittert på noen å tenke slik, men d e faktisk bedre å være bittelitt på vakt, enn å falle ned fra en rosa sky...

Eg sei ikkje d at du skal sette deg heilt imot han, og bare være sta som f***...men hold hodet høyt, og vær på vakt.

Gi han sjansen til å forbedre seg, noen klarer d...men ikkje go han all verdens med sjanser..

Noen kan rett og slett ikkje forbedre seg uannsett hvor mange sjanser de får, og d e bare sånn realiteten e.

Trist men sant.

*Huff høres utruli bitter ut i dette innlegget, men eg e ikkje d altså:):):)..

Og eg trur bestandi d beste om fålk tell d motsatte e bevist, men når motsatte blir bevist over og over igjen, da går grensa et sted;)*

jeg har vært så ufattelig sint på han så lenge pga måten han har og til stadig oppfører seg på. jeg har vært i den situasjonen før hvor jeg har gjennomgått en graviditet alene om min datter på fire har aldri truffet sin far (etter hans ønske). det er ikke noe jeg ønsker for lillegutt. men jeg føler helt klart at pappa til lillegutt har ført meg bak lyset i lang tid å det frister lite å gi han lillefingern bare for å oppdage at han tar hele armen å lyver atter en gang om sine problemer. jeg tror ikke at han er oppriktig med meg nå i kveld ang sine problemer, tror nok heller at det er sannsynlig at han tror han kan tjene noe på å være slik som nå.

tidligere har han bare møtt veggen hos meg. noe jeg ikke tror han er vant til.

så dette er ka nskje bare en ny taktikk fra hans side.

jeg sa som sagt til han at jeg skulle si ifra til han når gutten er født, men noe mere enn det er jeg ikke villig til for øyeblikket

Jeg er stolt av deg, Motorrypa! Ikke la ham messe med deg! Det jeg VILLE ha gjort er å finne bevis på at han har et alkoholproblem, slik at han ikke kan presse deg til noe du ikke vil senere. For alt du vet kan han finne på å kreve full foreldrerett, så du burde få ham til å skrive eller si noe som du kan ta opp på bånd slik at du sikrer deg maksimalt.

Det virker kanskje ekstremt, men du vil angre deg noe sinnsykt om han går rettens vei og du står uten bevis for noe.

Annonse

jeg har tatt vare på mld som han sendte i går hvor han skriver om alkoholforbruket sitt å det faktum at han har løyet om det mest utrolige. det skal være sagt at denne fyren ikke virker som det skarpeste kniven i skuffa for øyeblikket. ellers når det gjelder bevis ang alkoholen så er det nok av folk som har opplevd hvordan han er. min mor fant bla. brennevinsflasker gjemt under kjøkkeninredningen på hytta etter at han hadde vært der alene. for ikke å snakke om de mengdene jeg ryddet ut her i leiligheten etter at jeg kastet han ut.

har ligget i natt å fundert på ting som han liksom innrømte i går. det er så ufattelig mye som skurrer. han har løyet til meg om dna prøver av et tvilling par som han tilsynelatende har vært far til, men nå er han vist ikke far til dem alikevel å de dna prøvene han hevdet han hadde tatt har ikke skjedd.

HVORFOR LYGE PÅ SEG TO BARN SOM IKKE ER HANS? skjønner ikke helt tankegangen hans. det virker så ufattelig meningsløst.

blir bare mere og mere perpleks etterhvert som jeg tenker over ting

nå har jeg akkurat hatt en lengre samtale med familievernkontoret. de sa at jeg kunne med god samvittighet og loven i handa nekte barnefar samvær så lenge han er så ustabil som det han er. det gjør det litt enklere for min del. har ikke lyst å gjøre ting verre for min egen del heller. så vi ble enige om at hvis han dukker opp i byen her etter at gutten er født så skulle jeg bare ringe så kunne vi ta akutt møte sammen på familivern kontoret som er litt mere nøytral grunn. jeg orker ikke å ha masse spetakkel rundt fødselen til lillegutt. for øvrig er jeg 6 dager på overtid nå. jippi NOT

Fantastisk bra! Det var jeg som skrev innlegget over om at du burde sikre deg bevis. Jeg ble skikkelig glad da jeg leste alt du har foretatt deg for å sikre at barnet ditt får en trygg hverdag. Det som er kjipt med å være gravid med en sånn mann er at man selv må 'rydde opp rundt ham', og jeg misunner deg ikke det aspektet. Det er veldig bra at du har dialog med familevernkontoret, og det letter sikkert litt på alt stresset rundt deg nå.

Nå har du gjort det du har kunnet for at babyen kan skal få ro når han kommer, så jeg tipper han kommer når som helst nå! He he.

Lykke til med alt!

ja etter å ha snakket mye med fagpersonell om hvordan jeg burde håndtere saken best mulig for min egen del og ikke minst jenta mi og babyen som er på tur så har jeg informert barnefar om at han ikke er velkommen hverken på føden eller hjem til meg før alt er avklart i forhold til dna og samtaler på familievernkontoret. han tok det merkelig pent, men jeg tviler på at det vil vedvare særlig lenge. han er truende nok til å dukke opp på føden alikevel å lage et kaos uten like så jeg er nok ikke helt avslappet i forhold til dette enda. men tryggheten er nå det at hvis han dukker opp på føden så vil han bli eskortert ut derfra enten frivillig eller ufrivillig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...