Phiphi Skrevet 10. april 2007 #1 Del Skrevet 10. april 2007 Er det veldig traumatisk? Jeg er en skikkelig pyse, angst for alt som har med sykdom, nåler, operasjoner osv å gjøre. Tror jeg ville blitt psykotisk under en vanlig fødsel, med tanke på at jeg venter tvillinger osv. Men er det helt grusom tå ta ks også?? Ser for meg at man ligger der på benken i en god time og de skjærer i deg og løfter ungene ut og at det hele er ganske groteskt, masse blod og...huff Jeg vil ha narkose...snufs Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8925198-dere-som-har-tatt-ks-f%C3%B8r/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. april 2007 #2 Del Skrevet 10. april 2007 Hvis du titter litt gjennom eldre innlegg vil du finne mange fødselshistorier fra folk som har tatt planlagt KS. Kan være kjekt å lese så du får et realistisk inntrykk av hva det dreier seg om. Nei, et planlagt keisersnitt er ikke veldig traumatisk. Ungen er ute på 5 minutter. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8925198-dere-som-har-tatt-ks-f%C3%B8r/#findComment-8925330 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phiphi Skrevet 10. april 2007 Forfatter #3 Del Skrevet 10. april 2007 ok, hvor finner jeg fødselshistorier?? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8925198-dere-som-har-tatt-ks-f%C3%B8r/#findComment-8925518 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MomInUSA Skrevet 10. april 2007 #4 Del Skrevet 10. april 2007 Jeg er veldig pysete jeg ogsaa - taaler ikke aa se naaler, og har en tendens til aa bli uvel naar jeg er i naerheten av sykehus.... Jeg har en tendens til aa bli svimmel at blodtrykksmaalinger jeg fordi jeg kan kjenne pulsen min..... Men ks gikk veldig greit det - var ikke-planlagt hos meg, men ikke haste heller - var livredd - men gikk mye bedre enn jeg kunne forestille meg. Saa ikke noe blod jeg da. Du ser ikke noe under ks. Naaler fikk jeg jo foer ks var inne i bildet - maatte ha drypp for aa faa foedselen igang og legen kommanderte epidural etter 10-11 timer for aa se om det ville hjelpe om jeg fikk slappet av litt (siden jeg er saa redd naaler ville jeg jo ikke ha epudiral). Saa jeg fikk bedoevelsen under ks som epidural. Men det som er bra med bedoevelsen er at den er i ryggen og du kan ikke se den. Selve operasjonen er ikke saa grusom som jeg trodde den ville bli. Tiden gikk veldig fort, og jeg syns ikke det tok mye tid i det hele tatt. Man blir litt oer og ute av det ogsaa av bedoevelsen, saa naar babyen er ute og til sjekk er man bare lettet og glad og kan slappe av litt. Ks gaar saa bra at det!!!! Jeg syns det virker som foedsel er mer aa grue seg for. Tanken paa a revne eller klippes gjoer meg svimmel. Du kjenner jo iallefall ikke noe under ks. Man er saa klar for aa se babyen naar den tid kommer at ks er ingenting aa grue seg for, og etterpaa er det alt verdt det!!!! Skjoenner jo at man gruer seg litt alikevel da, og det kommer nok jeg til aa gjoere ogsaa. Men jeg husker sist at jeg tenkte "dette var jo ikke saa faelt." Ta med deg noen - pappan eller noen andre - under ks som du kan fokusere paa og snakke med. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8925198-dere-som-har-tatt-ks-f%C3%B8r/#findComment-8927608 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aguin Skrevet 12. april 2007 #5 Del Skrevet 12. april 2007 Jeg hadde 6 timer med fødsel og veer først og var utrolig lettet over å ikke få flere rier. Fødselen gikk for sakte, og jenta begynte å bli stresset der inne. Trangt for en baby på 4900 når det er 14 dager over tiden. Men keisersnittet synes jeg var helt greit. Mulig jeg var litt høy på lystgass fra tidligere Spøkte iallefall med den danske legen som var der. Tror jeg telte 7 ulike grønnkledde leger og sykepleiere som passet på oss i tillegg til mannen min. Det var et grønt laken hengt opp slik at jeg ikke kunne se magen min og hva som skjedde der. Jeg kunne noe gjenskinn i lampen over, men ikke så mye. Jeg kjente at noe skjedde der nede, men ikke smertefult. Så fikk jeg hilse såvdt på jenta mi før de skulle undersøke, klippe navlestreng o.l. Da tok mannen min ansvaret, mens jeg ble sydd igjen. Veldig rar jente syntes jeg. Kjente henne ikke igjen.. Han passet også på nurket noen timer ( sikkert ) mens jeg å på en postoperativ avdeling til sykepleieren mente jeg var klar for å møte verden igjen. Etter keisersnittet lå jeg på rom sammen med en annen mor og fikk god støtte av sykepleiere. Hjelp til å snu meg og sterke smertestillende. Hadde igrunnen ikke sterke smerter ifb med keisersnittet. Men det er jo fare for komplikasjoner. Det er tross alt en stor operasjon. Tror ikke du trenger narkose. Bedre å være med på å få se de når de kommer ut ikke sant Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8925198-dere-som-har-tatt-ks-f%C3%B8r/#findComment-8954645 Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-girl Skrevet 13. april 2007 #6 Del Skrevet 13. april 2007 Nope!!! Er IKKE "grotesk"!! - for jeg SÅ nemlig mitt 2. snitt i en av reflektorlampene. Først skjønte jeg ingenting... så jo at det var et slags speil der... men hva slags guloransje masse så jeg der? - ups - var visst min egen mage som ble smurt inn med en jod-oppløsning!!! Så kunne jeg se at de begynte snitte - forbausende lite blod - bare en liten strime ned på sidene som ble tørket opp med en vatt-dott etter hvert. Men så var "hullet" stort nok, og de puttet oppi noe som lignet på kakespader - for å utvide og holde oppe hullet (da lukket jeg øynene litt...). Så skar de hull på livmor/fosterhinner - vannet sprutet - og ut kom jenta!!!!!!!!!!!!! Jeg så det hele!!! Fortalte det til JM etterpå... hu småbannet litt og sa at hun måtte minne operasjonsfolkene på å justere VEKK de reflektorene som ikke var i bruk, for Slikt skulle IKKE forekomme... jhehehe... Opplevde det ikke som traumatisk i det hele tatt!! VELDIG lite blodsøl - det pleier ikke være det ved planlagte KS. Og tror ikke du trenger bekymre deg for ting som skjer FØR KS'et... da går ting rimelig kjapt (mottak, inttavenøs slange legges inn, magen (+ litt av underlivet) barberes (om du ikke har gjort det selv) , kateter...det ejg opplevde som LITT "kjedelig" var å ligge igjen "alene" på operasjonsstua og bli sydd igjen.. syntes det gikk veldig greit 1. gangen, men en smule (...) kjedelig 2. gang (da visste jeg jo hva jeg gikk til...). Uansett så tror jeg du får en FIN opplevelse!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8925198-dere-som-har-tatt-ks-f%C3%B8r/#findComment-8955341 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå