Gå til innhold

Noen som har søkt ks i tønsberg?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg skal ha ks i Tønsberg 2 mai.

Jeg ville ha det pga. fødselsangst etter forrige fødsel som endte i hastesnitt i full narkose.

Jeg sa fra til legen min på første kontroll jeg var på. Hun sa fra til sykehuset at jeg gjerne ville ha en samtale ang. det. Vi var så på UL i uke 19, snakka da bare såvidt om det. Fikk beskjed om å skrive ned hvorfor jeg ville ha ks og tenke meg godt om.

Så var jeg inne til en samtale i uke 29. (tok lang tid å få time og skulle gjerne hatt denne mye før) med Jordmor. Hun var kjempesøt. Hørte på alt jeg hadde å si, og kom ikke med skremselspropaganda i det hele tatt.. Vi gikk gjennom forrige fødsel og det ble endel tårer..

Men hun sa det var vanlig prosedyre og tenke litt til så da ble det satt opp time til lege 3 uker etter denne timen.

Vi skrev et brev sammen om hva vi hadde snakket om og hvorfor jeg ønsket ks. Så la hun ved brevet jeg hadde skrevet selv.

3 uker senere var vi inne hos legen. Jeg hadde forberedt meg på å gå igjennom samme samtalen med ham som hos jordmoren, men han leste bare igjennom papirene mine, lurte på om jeg fortsatt ønsket ks, informerte meg om risikoene Og dermed fylte han ut papirene. Det var helt sinnsykt deilig. Tok vel 15 min hos ham.

Så 1 uke etter fikk jeg datoen i posten (=

Jeg vet ikke om de er vriene i Tønsberg. En viss prosess må man nok igjennom, men det kan være godt også. Jeg fikk bearbeidet veldig mye av forrige fødsel når jeg hadde en timen med jordmor, men hun klarte ikke overbevise meg. Det hun sa til meg var at de ikke hadde disse samtalene for å være ekle, men å være sikre på at vi tar det rette valget.

Jeg kan jo ha vært utrolig heldig med jordmor og lege også, for de var bare snille (-:

(oi ble litt langt dette)

hei jeg skal til samtale i tønsberg imorra den 12.4 jeg skal skrive hvordan det har gått. gruer meg da men jeg tror det går veldig greit har satt meg veldig godt inn i både fordeler og ulemper og skrivet ett langt brev jeg skal ha med meg satt oppe i hele natt... jeg kan sikkert hjelpe deg med å skrive brev om du ønsker det.

Ja tar gjerne imot tips om brevskriving. Er det forresten en fast lege på Tønsberg sykehus som vurderer alle brevene eller er det opp til forskjellige leger å vurdere innvilgelse?

Er blitt så usikker i det siste, redd for at jeg selv skal dø under et keisersnitt. Blir liksom en av to onder uansett hvordan jeg vrir på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...