Gå til innhold

Jeg er så misunnelig på dere!

Vesla89 - Er lei!

Anbefalte innlegg

Jeg vil også ha en baby! Er så babysjuk. Drømmer om baby om dagen, om natta og overalt. Tror ikke jeg er en helt normal 17 åring...

Men "alle" sier jeg må velge utdannelse og alt sånn først.

Så baby får vente litt for min del, kanskje babyen da er enda mer velkommen når den først kommer... Får håpe det.

Hvordan går det med dere da jenter?

Alt bra?

Misunner dere altså =)

Fortsetter under...

hehe, skal jeg fortelle litt om baksidene ved å gå gravid, kanskje det frister mindre da? haha

som søvnmangel, tisse hele tida, vondt i ryggen, vondt i bekken, elefantføtter, trøtt, kvalm, oppstøt, tørr hud, sprøtt hår....

hehe

å nei, jeg koser meg altså. og er kjempeheldig!

Du trenger jo ikke ha all utdanning på plass og den slags, det syns jeg er litt overdrevent fra mange (feks, velger du en 7-10 års utdannelse, så kan du jo risikere å bli ganske gammel før du kan få barn, for da bør du jobbe noen år for at ikke kompetansen din skal utgå, osv osv)

er jo selv student, og tror dette skal gå veldig fint.

Men et stabilt forhold, og nogenlunde oversiktlig økonomi, det syns jeg er viktig før du planlegger noe:)

(vi har feks vært sammen 7,5 år før vesla kommer til verden, det er jo forholdsvis lenge da, men tror det er lurt å være sammen ganske lenge, så man kjenner alle hverandres uvaner, før en planlegger barn..)

men vet du, om du er skikkelig SKIKKELIG babysjuk, finnes det massevis av mennesker som godt kan trenge litt avlastning!!

Eller kanskje det er en nyfødtintensiv der du bor? så kan du hjelpe til litt der? Er så mange steder der du kan gjøre noe virkelig viktig, og samtidig få babyer som blir litt "dine".

Selv har jeg i flere år vært avlaster for ei jente med cp, hun begynte med avlastning allerede da hun var 4 uker gammel, og var helt avhengig av at faste mennesker kunne ta henne inn i hjemmet sitt og ha henne som sitt eget barn! Veldig givende, altså! :)

hehe, bare masse tanker altså:)

(og jo, du er nok en ganske så normal 17åring, er mange som ønsker seg barn hele livet. ikke noe problem det vel, så lenge du er realistisk, som du jo er, og ser at for barnets beste må ting ligge litt til rette:))

Ganske vanlig at unge jenter drømmer om baby =)

Men det blir jo din tur når du føler deg klar for baby =)

Jeg er 16,blir 17 i juli. Har termin 24.mai.

ikke planlagt graviditet,men er nå¨strålende fornøyd med valget jeg tok,om å beholde barnet. gleder meg masse til å bli mamma =)

Og selv om mange mener jeg er for ung,så vet jeg at jeg kan klare det like bra som en eldre førstegangsfødene =)

Det ble et langt innlegg til meg det.

Jeg har 4 (!) søsken som alle er yngre enn meg, så har litt erfaring med babyer. Både med og uten kolikk. Så vet åssen skrikerunger er.

Men jeg skal iallfall vente et år til. Da er jeg nesten 19 år og ferdig med videregående. Men vet ikke om jeg skal gå høyskole. Tror ikke jeg orker det. Blir nok lærling på meg. Da er jeg ferdig om tre år. Skal gå påbygg først, tilfelle jeg ombestemmer meg og går på høyskole.

Takker for svar!

Lykke til videre! Skal følge med her inne enda en goood stund =)

Hei ungmor.!

Takk for svar!

Du er yngre enn meg du, og gravid. Nå føler jeg meg gammel, neida. Men tøff er du! Det var et stort valg det! Og jeg tror du klarer det!

Hvordan tok foreldrene dine det da du fortalte de nyheten?

Mai er en herlig måned å bli født i! Den beste.

Lykke til videre!

Heihei=) vet AKKURAT hvordan du har det. Og de aller fleste jenter i den alderen drømmer om barn!

Tror nok det er den biologiske klokken som tikker litt tidligere enn hva som er "sosialt akseptert".

Flott at du er fornuftig og venter littegranne til =)

Jeg er ihvertfall veldig glad for at jeg var ferdig med skole og hadde jobbet en stund før jeg ble gravid.

Lykke til, er ikke lenge til det er din tur =)

Annonse

Vesla!

hehe, jeg blir litt revet med! hehe

Har jo snakka med deg før og jeg:)

Lurt å tenke lærling om du ikke vil på høgskole. Høgskole er oppskrytt! hehe

Mye mer penger i yrkesutdannelse.

(ja, en får høyere lønn i utdannede yrker (ofte) men en har til gjengjeld superhøy studiegjeld også da..)

syns du virker både moden og reflektert jeg, og jeg tror man kan være ganske så ung og likevel gjøre en kjempejobb som mor! (bare se på alle de tøffe unge jentene her inne!)

Men er jo forskjell på planlagte barn og ikke-planlagte barn da, for når du først har anledning til å planlegge, så kan man jo legge ting til rette også! :)

Og bare drøm om baby du! Da vet du iallefall helt sikkert at den babyen du får en dag, den blir virkelig virkelig ønsket!

:)

Det er noe jeg unner alle barn:)

Å være ønsket og elsket.

Gleder meg masse til den tiden Sauen20! Det blir en grom tid er jeg sikker på! Men skal prøve å vente litt til...

Også til VinterSol igjen.

Tror vi snakket litt sammen før i år også, utenom dette innlegget. Vært her siden august alt jeg nå...

Ikke for å skryte og virke høy på pæra, for det er ikke meningen, men jeg har hørt at jeg er så stor for alderen hele livet. Tatt ansvar for mine 4 søsken og alle andre. Og min egen sykdom.

Det er SÅ fint at det er lov å drømme, men tenker ikke på noe annet. Og stakkar gutten min da, han får høre det han. Men han er like lysten på baby som meg, men alderen stopper oss, og studiene.

Men en gang i fremtiden er alt klart. Og da kan en liten en komme <3

Så til den gang er jeg en drømmer...

virker jo reflektert og fint det da;

at dere holder an litt.

Selv når begge to har lyst på barn:)

Og tenk så bra at dere ønsker dere barn begge to! Ikke alle som er så heldige med type som har lyst på barn, skal jeg si deg!

jada, vi har snakket sammen før vi:) husker deg jeg:)

men faktisk; bruk gjerne den lysten på barn til å hjelpe noen andre som virkelig trenger det, mens du venter! For det er det mange som vil bli veldig takknemlige for!

Hun som jeg har vært avlaster for i flere år feks, er jo helt fælt for henne og familien nå som jeg har flyttet og ikke kan ha henne mer. Da må de i gang med nye mennesker, etablere kjemi og tillit på nytt, osv osv. Men det hadde jo vært greit om de bare hadde hatt nok folk å ta av. det trengs mennesker som har omsorg å gi av! :)

Jeg passet et par barn for noen år siden, men så voskte de opp også. De blir så fort store! Men jeg utdanner meg til barn og ungdomsarbeider, så kan arbeide med barn. Men så har det seg sånn at jeg har søkt påbygg bare for å ta det. Huff, vet ikke helt om det var så smart jeg, men skal stå der. Og da har jeg studiekompetanse.

Jeg er heldig med kjæresten ja. Er vel egentlig jeg som holder igjen. Fordi vi er så unge. Men er snart 18 nå, og er da myndig. Så mer å si om meg selv...

Også har mamma lovt å stille opp uansett når hun blir bestemor. Og det er jo positivt da.

kan jo jobbe med de selv om de gror opp!

"jenta mi" er tenåring nå. Trenger like mye hjelp for det:) Kanskje tilogmed mer.. hehe

Men sånn er det jo med babyer. de blir fort store!!

Greit å ha påbygging da, men om du er lite motivert, hadde det kanskje vært lurt å tatt læretida.. menmen, påbygging er jo ferdig på et år da!

Fint å ha en mamma som stiller opp, da:) høres ut som dere har et veldig fint og åpent forhold:)

Hvor gammel er kjærsten din da? like gammel som deg eller?

Joda, har to brødre jeg passer hver dag, så kjenner til den, og de er mellom 8-10 år.

Kjæresten er like gammel ja:) Skal ut i lære nå i sommer han.

Men jeg har en "baby" da. Marsvinet mitt. Får bruke han som baby noen år til. Han er bortskjemt som få ;)

Mamma var selv bare 19 da jeg kom, så hun vet nok hva det innebærer.

For en rakker jeg har ved siden av meg her. Marsvin er noen rakkere=)

Maaange jente på din alder som drømme om en liten baby!

E selv bare 16år(15 da æ ble gravid), men det va aldri planlagt. Gikk på pilla, og tok den til fast tid, hver kveld.

Har aldri gått rundt selv å vært babysyk, men har mange venninne som e kjempe misunnelig no og ønske sæ baby når de ser magen min og sånn. hehe, litt koselig=)

Men hvis æ va dæ, så ville æ venta til æ va ferdig med utdannelsen! Du har sikkert nåen du kjenne som har baby? kan jo evt. låne eller nåkka?:)

Annonse

Jeg kjenner faktisk INGEN med baby nå, eller ei, men hun bor langt unna også kjenner jeg henne nesten ikke...

Du er kjempeung! Men enda vet jeg om ei som var yngre enn deg, et år faktisk. Det er tøft gjort å ta et så stort valg når en er så ung...

De pillene er ikke helt til å stole på nei. Sant det. Klarer ikke å ta de til samme tid heller jeg, bare glemmer jeg. Burde skaffet meg noe annet :o

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...