bente69;) Skrevet 10. april 2007 #1 Skrevet 10. april 2007 Siden tanta etter 24 pp ikke har "fått med seg" at hun ikke er velkommen, er tiden nå inne for pergotime. I morgen er jeg på dag 5, da skal jeg "proppe" i meg 2 piller. Det er vel bare å ta begge to på mårran eller? Er veldig spent på om jeg får noen bivikninger, håper ikke det. Noe flaks må jo jeg ha også) Kjenner jeg blir litt svett når jeg leser i pakkningsvedlegget; Risiko for flerlinger øker som følge av behandlingen. De fleste av disse er tvillinger. HJELP!!!!!!!!!!!!!!!!! Da blir det mer enn hektisk her!!! Så er det noen som har noe å fortelle om pergotime som jeg kan ha nytte av å vite, så skriv gjerne noen ord om det. Hvordan kommer dagene foran meg til å bli? Dere som har hatt bivirkninger, hva har dere hatt og hvor lenge etter pillekuren var bivirkningene til stede? Hvorfor får noen enkel og andre dobbel pillekur(jeg har fått dobbel)?
Turva med ♥novembergull♥ Skrevet 10. april 2007 #2 Skrevet 10. april 2007 Lykke til!! Jeg har også dobbel kur. Vet ikke helt hvorfor noen få enkel og noen dobbel, men det kan være et jo eldre man blir så har man "dårligere" tid, har kortere prøveperiode før man går videre i behandlingen. Vet ikke helt, men en teori jeg har. Jeg er på 33 dag på min andre kur. Første kuren begynte fikk jeg TR bare etter 23 dager. Når det gjelder bivirkinger tror jeg at jeg har vært innom de fleste.. veldig kvalme, trøtt - har behov for masse søvn, vondt i magen; luftsmerter og smerter i eggstokkene, ømme pupper og tåkesyn, helt forfredelig å kjøre i bil den siste dagen av kuren og dagene etter.. har vanskelig for å konsentrere meg på jobb. Bivirkingene er sterkest rett etter at jeg er ferdig med pillene og den påfølgende uke. Så du har noe å se fram til :-) men det kan jo hende at du er av de heldige som ikke får så mange bivirkninger. DU FÅR HA MASSE LYKKE TIL!
martine68 Skrevet 10. april 2007 #3 Skrevet 10. april 2007 Har ikke prøvd pergo, men tenkte jeg skulle ønske deg lykke til. Du får ta ut eventuelle humørsvingninger og hormoner her inne slik at mannen din blir skånet. Det er ikke greit å være dem heller når kjerringene stapper flere hormoner inn i kroppen. Håper det er pergo som skal til for å lykkes. klem fra
Siri70 Skrevet 10. april 2007 #4 Skrevet 10. april 2007 Da må jeg bare si lykke til! Ble selv gravid ved bruk av pergo for 7 år siden. Så vidt jeg husker, var det enkel kur. I forhold til teorien din, kan det stemme. Jeg var jo ung den gangen Ble ikke gravid på første forsøk. Det måtte 3-4 runder til. Husker ikke nøyaktig. Kan heller ikke huske noe om bivirkninger. Tror ikke jeg hadde noen, men det kan jeg jo ha fortrengt når resultatet ble som det ble: ei jente som nå er 6 år. Så det er mulig! Lykke til igjen!!
Ine:) Skrevet 10. april 2007 #5 Skrevet 10. april 2007 Lykke til med Pergokuren Bente! Håper det er det som skal til for at spiren sitter. To år er lang tid, og nå er det deres tur! Klem,
elin40 Skrevet 10. april 2007 #6 Skrevet 10. april 2007 Hei. Lykke til. Ble ferdig med min 2. pergotimekur for en stund siden. 1. gangen fikk jeg også dobbel kur, 2. gangen fikk jeg trippel. Jeg har spøkt litt med at det blir en baby for hver tabl. *s*. Nå har jeg nedtelling til at jeg kan teste, krysser fingre og håper. Kommer an på hormonnivået ditt hvor mange tabl. du får, tror jeg da.
evigoptimist Skrevet 10. april 2007 #7 Skrevet 10. april 2007 Krysser fingrene for at det er dette som skal til for at spiren sitter!! Lykke til:-))
bente69;) Skrevet 10. april 2007 Forfatter #8 Skrevet 10. april 2007 Tusen takk for alle lykke ønskningene, dere er sååå søte:) Jeg skal ta en blodprøve for å sjekke progesteron 14 dager etter siste pergo pille, det er vel for å sjekke om det ble noen endring med pillene. Jeg har fått resept på dobbel kur x3. Jeg gruer meg mest for evt. flerlinger. Om jeg skulle bli gravid kommer jeg til å være så nervøs, tenk om de er fler!!!! Takk igjen jenter, dere er supre:))))))
Strutsen har nå 2 gutter! Skrevet 11. april 2007 #9 Skrevet 11. april 2007 Hei Bente og lykke til med pergo'en Jeg har vært innom her og smugtittet på IKM-listene for å se hvordan det går med dere. Krysset fingrene ekstra for deg i det siste. Ville så gjerne ha deg med over i Gravid i moden alder når du var klemt mellom to gravide på lista. Den ene av dem var meg. det føltes feil at du ikke ble med over. Jeg ble gravid i pausemåneden etter første pergo-kur. Bivirkningene var få, er faktisk usikker på om kvalmen var mer innbilt enn reell i mitt tilfelle. Eneste sikre bivirkning var at EL-slimet forsvant. Tenkte at nå går vinninga opp i spinninga, men spiren satt og sitter fortsatt. Masse masse lykkeønskninger og kryssede fingre. Det holdes av plass til deg, så det er bare å komme. :-)
atpåklatt08? Skrevet 11. april 2007 #10 Skrevet 11. april 2007 Lykke til -håper det er dette som gjør underverker for deg!!!!!!!!!
Gjest Skrevet 11. april 2007 #11 Skrevet 11. april 2007 Så spennende da bente !!! Håper dette setter fart på sakene. Å få flere på en gang takler du sikkert storveies Gleder meg til å følge med på deg. Men husk at det ofte er i en pausemåned det klaffer, så ikke bli alt for skuffet om det ikke går med en gang.. Klem
Dolly Duck Skrevet 12. april 2007 #12 Skrevet 12. april 2007 Ville bare ønske deg lykke til med pergotime! Husk at dersom du ikke har fått progesteron i tillegg, er sjangsen større for å bli gravid i pausemåned enn i selve kurmåneden. Det er fordi pergotime ofte ødelegger det gule legemet og spiren klarer ikke feste seg... Men dette gjelder heldigvis ikke alle, så vi krysser fingrene for at det går bra for deg!! =) (Jeg er en av dem som fikk doble kurer x6. Har hatt en dobbel kur, en pausemåned, og en enkel kur. Orket ikke en dobbel kur igjen, fikk veldig el-smerter av den. Men ingen andre bivirkninger... Er i dag 7 dpo og har startet med progesteron i tilfellet jeg har en spire der inne... Det skader heldigvis ikke.) Krysser alt jeg har for deg! xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx 8-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå