Gå til innhold

Har dere søkt om sykehusplass?


bruse

Anbefalte innlegg

Fått inntrykk av at mange har blitt avvist på Ullevål, så lurer på om jeg burde skynde meg å søke. Er 7+0 og da jeg ringte legen sa hun at jeg ikke trengte å komme før i uke 12-13. Litt usikker om det er dumt å vente til da med å bestille plass. Men kan jeg gjøre det selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror kanskje legen må gjøre det. Jeg var hos legen i Uke 8 og hun sendte da inn søknad til AHUS, har fått plass der. Er 10+4 nå og har fått svar derfra. En veninne søkte Ullevål i uke 15-16 og fikk plass, pågangen er visst litt mindre på vinterstid enn vår/sommer/høst hvor det visstnok fødes flere barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg søkte selv plass på riksen da jeg var litt over 4 uker og fikk plass. Vet det er rift om plassene så det er best å være veldig tidlig ute om man skal få fødeplass der man vil.

 

Så du kan søke selv med å skrive brev eller mail. Jeg sendte mail. Legen sender kopi av helsekort for gravide når du har vært der første gang, så du sier bare hvor langt du er på vei, evt foreløpig termin når du skriver søknad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg søkte ABC på Ullevål. Har fått plass (hvis alt liggertil rette for å føde der da), men da føder jeg uansett på Ullevål. Jeg søkte med en gang jeg fant ut at jeg var gravid (det er rift om plassene på ABC), men det er jo bare å høre med sykehuset om det er mulig å søke før på vanlig fødeavdeling også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...