Gå til innhold

Jordnøttolje mot revning

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har lest at å smøre på jordnøttolje på kjønnsleppene hver kveld gjør huden mer elastisk og det hjelper mot revning.

Te med bringebærblader skal visst også hjelpe.

Så det jeg lurer på da er om at man kan smøre jordnøttolje på magen for å forhindre strekkmerker?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8923008-jordn%C3%B8ttolje-mot-revning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan godt bruke jordnøttolje på magen din også.

Men de fleste andre planteoljer hjelper også, for eksempel olivenolje som du sikkert har på kjøkkenet og som blir brukt på kroppen siden Antikken.

Best er nok mandelolje, som er basisolje i de fleste massasjeoljer.

Det var en grunn hvorfor det skulle brukes akkurat jordnøttolje mot revning, men jeg husker ikke hva det var. Siden jeg er allergisk mot jordnøtter måtte jeg se litt etter alternativer uansett.

Ja olje fungerer godt som et forebyggende mot revning, men ikke på kjønnsleppene, der er det ingen fare for at du sprekker, vær heller nøye med at du smører veldig grundig på mellomkjøttet imellom skjeden og anus. Der trengs all hjelp, for det området får virkelig strukket seg under fødselen. På magen og brystene er det også flott å bruke olje. Og for de som er allergisk mot jordnøtt, og andre som har lyst til å forbygge mest mulig, gå på helekostbutikk og spør etter Weleda-oljer for mage,bryst og fødselsforberedende, disse er laget spesielt for dette, de koster litt, men varer til gjengjeld ut hele svangerskapet.

Første fødsel revnet jeg helt bak. Auuuu! Brukte lang tid på å bli sydd!! Andre fødsel bruke jeg Weleda fødselforberedende olje og trengte ikke et eneste sting. Helt sikker på at denne oljen er et vidunder. Skal begynne å bruke den til mandag (fra uke 32). Brukes både på leppene og i åpninga. Pass på å masser godt og strekk litt forsiktig. På slutten måtte mannen min hjelpe meg. Magen var i veien :o)

Clarins har en olje som har vunnet flere priser for forebygging av strekkmerker. Tror den heter Oil Tonic. Lukter kjempegodt. Ville kanskje brukt den siden den er laget spesielt til dette. Jeg bruker denne på magen, hofter og rompe. Og så bruker jeg en avkjølende krem fra Clarins til bena. Kjempedeilig!!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...