Gå til innhold

førstegangsfød. og kjenner spark utpå magen...

Anbefalte innlegg

Flere som er førstegangsfød. og er i ca uke 21 som har kjent utpå magen? Min samboer har kjent flere spark, tydelige spark da han har holdt hånden over magen. Hadde ikke forventet dette SÅ tidlig :)))))) unormalt?

Fortsetter under...

Sambo har ikke kjent sparkene enda,men jeg har kjent noen på utsiden. Rekker nesten ikke å få hånda ned før han er ferdig med å sparke,for han er kresen med når han sparker kan du tro;) hehe.. Må ikke komme her og tro at han skal sparke tydelig to ganger på rad nei. Her skal det komme når han føler for det. Det er en bestemt liten kar jeg har i magen min;)

Jeg er og førstegangs. Har ul-termin dagen før deg.

hehe så pass. Nei min er latt å ligger på samme plass å sparker lenge. Og kjenner liv nesten hele dagen. Og har ikke noe problem med å få h*n til å sparke på komando :)

Jeg kjente spark fra utsiden den dagen jeg dro på UL i uke 18-19. Så har det gradvis økt antall hyppighet og i styrke. Mamma har også kjent små spark fra utsiden...men det har til nå vært vanskelig å få han til å sparke på "komando" for han stopper når noen andre legger hånda på magen...?!

Men i påsken besøkte jeg en venn og han fikk han til å sparke på kommando, dvs. kommunisere med å dytte og fikk svar. Han la hodet på magen og fikk seg en på tryne! he he. Veldig artig.

Annonse

Tror det er helt normalt. Dette varierer som alt annet med disse bebisene våre:)

Mannen min kjente spark utenpå i uke 18 første gang. Denne gangen kjente han dem faktisk senere. Uke 20. Det kommer helt an på hvor babyen sparker.

Kjempekoselig når de også kan kjenne det:)

Har kjent spark både utenifra og inni i flere uker nå.. og jeg er i uke 22. Sa til jordmora at både jeg og mannen min hadde kjent spark utenpå - det var vel i uke 20 tror jeg.. og jeg er førstegangsfødende! Tror bare det beviser at jeg får en kickbokser eller noe;) Jordmora sa iallefall at det var helt normalt...

Lykke til!

Amy77

samboeren min kjennte det også tidlig,kanskje for ett par uker siden...han måtte bare ha litt tålmodighet,for han sparker bare når han sjøl finner det ut,hehe...jeg har kjennt liv i over 3 uker nå... er 20+3 og førstegangsfødende...hadde ikke trodd vi skulle få kjenne det så tidlig,men det er jo bar så kjekkt:):)

Jeg begynte å kjenne spark utenpå i uke 20 og det har økt i mengde og styrke. Krabaten liker særlig å sparke når jeg ligger på siden i senga tett inntil ryggen til sambo (slik at han kjenner det i ryggen). Tror sambo kjente det første gang en liten uke etter meg, men etter har det vært kommunikasjon de imellom hver dag.

Veldig aktiv krabat som allerede har gitt den vordende mor èn tilnærmet søvnløs natt pga mange spark..

menmen skal ikke klage, er helt vidunderlig å ha en liten som trives, selv om jeg lurer på hvordan utviklingen blir ettersom jeg allerede kan kjenne noen velplasserte mot ribbeina hvis jeg sitter litt fremoverbøyd. (er 24+2 idag og førstegangs)

Gjest Ut på tur

Kjente på utsiden første gang mandag, i går kjente far at det sparka. er i uke 23.

H*n sparker masse når jeg kjører bil (uansett om jeg kjører eller sitter på) og når jeg sitter fremover så det blir trangt.. f.eks kan det bli trangt når jeg lener meg innover kontorpulten :)

Sparker en stund på samme sted så er nok en makelig liten venn vi får...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...