Gjest Skrevet 10. april 2007 #1 Skrevet 10. april 2007 For å kunne få en positiv test hvis man er gravid? Forventer mens om 2 uker, når kan jeg tidligst teste å få evt postivt resultat hvis jeg er gravid? Er jo gruuusomt å vente så lenge med å teste! Hadde det vært noe vits, hadde jeg testa rett etter sex, jeg :-)
Gjest Skrevet 10. april 2007 #3 Skrevet 10. april 2007 det står på noen tester fra clearblue at man kan teste 3 dager før IKM,men det kan være for tidlig. Jeg fikk positiv test samme dagen eller dagen etter når jeg ble gravid sist. Noen får ikke positiv test før det har gått noen dager over ikm,faktisk helt opp i en uke har jeg hørt. Jeg vet det er lenge å vente med å teste, jeg går selv å venter,har ikm i denne uka men er usikker på når siden jeg har bare hatt en mens etter MA. Er på dag 31 og har vanligvis sykluser på 30-33 dager,jeg skal prøve å holde meg til torsdag eller fredag. Regner med at jeg skal ha mensen i løpet av ett par dager.
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 10. april 2007 #4 Skrevet 10. april 2007 3 dager før=) Men anbefales at man venter til dagen man forventer mensturasjon. Det er helt grusomt å vente ja! Krysser fingrene for at du tester positivt. Masse lykke til!
Gjest Skrevet 10. april 2007 #5 Skrevet 10. april 2007 Takk for svar :-) Jeg kommer nok til å teste 3 dager før, jeg da...2 og 1 dag før også, hehe :-) Takk for lykkeønskninger *dramer* og masse lykke til til deg solstålen :-)
kine 24.12.2007 Skrevet 10. april 2007 #6 Skrevet 10. april 2007 Vil også tro det har noe med hvor lang lutealfase man har. Selv har jeg en veldig kort en på bare 10 dager, og regner da ikke med å få noen pos test før tidligst samme dag som IKM. Pådenne dagen betyr det at egget evt har vært festet i kun ca 4, og da er ikke hcg nivået høyere enn at man kanskje kan få et pos. resultat. Testet på mandag (11 dager etter EL), men kunne bare såvidt skimte antydninger til pos test. Skal teste igjen i morgen. Fra pernille.info: "Når et egg er befruktet graver det seg ned i livmorslimhinnen ca 6-8(-12) dager etter eggløsningen. Det begynner da umiddelbart å skille ut hCG, men det tar enda et par dager før nivået har blitt såpass høyt at det går an å påvise det i urinen. Med andre ord; de aller, aller fleste kan tidligst oppleve å få en positiv graviditetstest 8 dager etter eggløsningen, og senest omtrent rundt 16 dager etter eggløsningen. Det er mulig å få positiv test tidligere eller senere også, men det er ikke vanlig. Noen graviditetstester reklamerer med at man kan teste opptil 5 dager før forventet mens. Vær oppmerksomme på at de med dette går ut fra en "lærebok-syklus" på 28 dager og med eggløsning på dag 14. (Les mer om sykluser her.) 5 dager før forventet mens kan altså "oversettes" til 10 dager etter eggløsningen - for de som har 28 dager lange sykluser og eggløsning på dag 14. Det er også viktig å huske at implanteringen er en variabel ting. To kvinner som har hatt eggløsning på samme dag kan faktisk oppleve å få positivt utslag på forskjellige tidspunkter dersom egget fester seg tidlig hos den ene og sent hos den andre."
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå