Gå til innhold

Herding av brystvortene

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurer litt på dette. Har hørt både at det anbefales og at det ikke gjøres. Når det ikke anbefales så har jeg hørt at det er på grunn av at det kan stimulere melkeproduksjonen for tidlig. Noen sier også at det ikke hjelper så masse. Hva gjør dere her inne, har dere begynt å herde, klemme og dra i brystvortene?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8922581-herding-av-brystvortene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er noe våre mødre gjorde som visst var veldig bra, men det er ikke bevist at det er noen effekt. Når du ligger og skal føde derimot, så kan det gi sterkere rier hvis du kniper i brystvortene. (leste det i Gravid)

Det kan også sette i gang fødselen når tiden er inne, mener noen.

Legen min sa at jeg endelig bare måtte kna og dra i brystvortene, men først og fremst gjør det vondt, og det har ingen effekt for noen ting visst :)

Ammeveilderne på mitt sykehus sier vi ikke må finne på å herde brystvortene ved å rulle/stimulere/massere/dra i.. Det kunne forårsake premature rier, og det anbefalte de ikke lenger sa de. En skal heller gå uten bh noen stunder hver dag, eller gå med en bit vaskeklut innenfor bh.. Det herder dem uten å stimulere dem..

Men de sier jo så forskjellig her og der at det er umulig å vite hva en skal tro på..

=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...