Gå til innhold

Vet det er VELDIG galt av meg men...

Anbefalte innlegg

Skrevet

... tanken på å rett og slett "lure" samboer har slått meg ganske ofte i det siste. Jeg er helt ifra meg pga min MA, og har hatt så utrolig vondt siden min lille baby ikke klarte å leve lenger... Samboer virker å ha kommet over det, og vil vente et par år med å få barn. Jeg har kommet til et punkt der jeg tror at en ny graviditet er det eneste som kan hjelpe meg. Jeg har pratet med jordmor og psykolog, men har fortsatt like vondt... Det er så vondt når jeg gråter at jeg av og til ikke får pust engang! Vil bære en baby igjen... Jeg har til og med tenkt at jeg heller ville hatt en baby fremfor samboer!!! Har mistet vettet tror jeg... Vet jo at uansett ville ikke samboer gå fra meg pga en eventuell graviditet, men føler meg så fæl som tenker på å lure ham......

Vær så snill og hjelp meg? Dere kan jo ikke si hva jeg skal gjøre, men hva hadde dere kommet til å gjort? Jeg klarer ikke se lyst på noen ting lenger...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Det er utrolig trist å høre at du har mistet, og jeg har full forståelse for at du vil bli gravid igjen så fort som mulig. Det kan hende at samboern din vil vente med å prøve fordi han synes at dette var en veldig vanskelig opplevelse, og at han er redd for å oppleve det igjen.

Det jeg kan anbefale deg å gjøre er å prate ordentlig med sambo om dette. Vær åpen om følelsene dine og hjelp han til å forstå hvor mye dette betyr for deg. Kanskje han også har mange følelser rundt dette som du ikke vet.

Du må ikke finne på å lure mannen din, uansett hvor mye det føles som den eneste utveien nå. Du vil angre så veldig i ettertid og det kan ødelegge forholdet mellom deg og sambo.

Jeg vil ønske deg masse lykke til. Det er en helt grusom tid du er i nå. Men det vil bli bedre. Du er ikke fæl som har de tankene du har, det er naturlig. Bare ikke gjør det du tenker på, det vil ikke være best i lengden.

Stor trøsteklem

Skrevet

Signerer under dreamer sitt innlegg, det var så bra!

Sender deg en trøsteklem, du har det vondt nå, må være noe av det værste en kan oppleve det å miste.

Snakk med mannen din, la ham ta del i dine følelser, kanskje han også har noen følelser som du ikke vet om.

Sender deg gode tanker!

Klem

Skrevet

Jeg vet dere har rett, jeg burde ikke gjøre det.. Men det er alt jeg føler som kan klare å fikse meg igjen. Føler meg hul. Sa med sambo her i går at jeg elsket ham av hele den lille biten som er igjen av hjertet. For det er slik jeg føler det. Er sliten og trett hele tiden, fordi jeg bare gråter og tenker. Bortsett fra på jobb da. Da er det bare å klistre på seg smilet når nybakte mødre handler bleier og barnemat.... Klarer ikke se andre valgmuligheter enn å bli gravid igjen, selv om jeg vet jeg kommer til å angre i ettertid. Har til og med sagt med ham at han må bruke kondom dersom han vil være helt sikker fordi at jeg, noen dager, føler meg så trist at jeg ikke gidder å svelge den dumme pillen.. Så han vet jo hvor mye dette betyr for meg. Grunnen til at jeg skriver anonymt, er rett og slett at jeg skjemmes av dette intense ønsket etter en liten. Det er flaut, og alle rundt meg sier at jeg er for ung og må leve livet, og det gjør det så mye verre. De skjønner jo ikke hvordan jeg har det, så det er jo lett å si for dem...

Takk for svar uansett.

Skrevet

Det er helt greit at du vil være anonym.

Kan ikke være lett å ha en jobb der du møter nybakte mødre. Det er vondt å måtte klistre på seg et smil når man bare vil hyle og gråte. Jeg skjønner at det er vanskelig for deg å gå på pilla. Kan du ikke spørre han om du kan få slutte på den, så kan han bruke kondom hvis han ikke vil ha barn.

De som sier at du er ung og må leve livet forstår ikke hvordan du har det nei. Du hadde jo hele framtiden planlagt med den lille i magen, også ble det ikke sånn allikevel. Ikke rart at du vil bli mamma så fort som mulig. Jeg har ikke opplevd det selv, så jeg kan jo ikke vite hvordan du har det jeg heller. Jeg bare håper at du kan fortelle han hvor mye du ønsker å bli gravid igjen, og at dere kan finne en løsning på det. Masse lykke til.

Skrevet

Tusen takk for det. Godt at noen skjønner meg litt. Ingen kan virkelig forstå det når de ikke har opplevd det selv, det skjønner jeg jo. Men at dem ikke kan PRØVE å forstå.. Blir både irritert og skuffet. Men men, tusen takk hvertfall. Skal prøve å pakke litt vett i ham! =)

Skrevet

Håper du får pakket litt vett i han=)

Dårlig gjort av de som ikke prøver å forstå en gang nei, det er så enkelt for dem å bare be deg om å gå videre, uff.

Hold oss oppdatert da. Krysser alt jeg har for at det ikke er lenge til du har en spire i magen igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...