Gå til innhold

Noen som har blitt gravid etter mislykket IVF? (samme som på Ass. befr.)

Gjest

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg vil så gjerne komme inn hit til dere, men desverre har ikke turen kommet til meg riktig enda.. Men jeg sniker meg inn her for å spørre dere om noe:

Jeg har nettopp gjennomført mitt første og mislykkede IVF-forsøk. Mens kom på rugedag 9. Har ikke testet enda, men at dette er mensen er det ingen tvil om..... Nå må det 3 sykluser til før jeg kan sette inn fryesegg.

Det jeg lurer på er om noen har noen gode historier eller erfaringer med å bli gravid på naturlig måte etter en IVF.... Hva skjer egentlig med kroppen nå? Sikkert et dumt spm, men er jeg "ekstra" fruktbar etter alle hormonene eller er det heller tvert imot? Noen som har blitt gravide rett etter mislykket IVF?

Jeg trenger litt håp nå... Vi har bestemt oss for å prøve å få det til på naturlig måte månedene frem til evt fryseforsøk....

Ha en videre fin ettermiddag :)

Fortsetter under...

Jeg ble gravid 1 pp etter mislykket icsi =) Selve syklusen var 2 uker forskyvet, men vi levde som vanlig etter at mensen stoppet. Fikk beskjed fra Riksen at vedheng av hormoner kunne ha sitt å si...

Er i dag i min 25. uke med en liten gutt :o) Så det er håp!

Jeg hadde ivf forsøk i oktober som ikke gikk bra. Var oppsatt på fryseforsøk i januar, men fikk aldri mensen i januar så det er absolutt håp :) Vet ikke helt om det har gått opp for meg ennå - litt uvirkelig etter over 3 års prøving. Jeg var så sur for at vi måtte vente hele tre mnd før vi kunne få fryseforsøk, for mange andre fikk komme til tidligere. Men i dag er jeg bare glad vi ventet siden vi klaret det selv :)

Lykke til - håper det går like bra med dere!!!

Hei på dere

Tusen, tusen takk for at dere svarte meg!! Dette gav meg nytt håp :-)

Og gratulerer alle sammen som har lykkes!

Vi har også prøvd i snart 3 år, og det tærer på psyken... Det å vente i 3 måneder for fryseforsøk er jeg ganske misfornøyd med, hadde jeg "fått lov" fra sykehuset hadde jeg svært gjerne kommet i gang nå ved første mulighet.. Men da har vi jo i teorien 3 muligheter :-)

Noen av dere som begynte med eller fortsatte med akupunktur etter IVF'en? Min akupunkør, som jeg gikk til før IVF'en nå, mente at det er svært positivt å ta aku et par ganger i måneden, rundt el blant annet.

Klem fra meg

Jeg går til fysio som oxo er akupunktør. Hun anbefaler å IKKE ta aku etter at man har blitt gravid, fordi det lettere setter i gang prosesser i kroppen, som igjen gjør at man mister. Hørtes logisk ut for meg!

Men å ta aku for å bli gravid, må vel være helt greit :o)

Annonse

Bare å spørre det :o)

Nei jeg gjorde ikke det... Når jeg ble gravid hadde vi lagt babyprøvingen litt på hylla, og koblet helt over på andre ting. Etter 2 SA, 1 MA og 1 mislykket ICSI og 1 mislykket AIH følte vi at det var på tide å hente inn igjen litt energi før vi satte i gang med nye forsøk.

I tillegg var vi mist i planleggingen av bryllup, så hadde mer enn nok annet å tenke på - og ville helst ikke være kvalm i bryllupet...

Vi fikk beskjed om at vi ikke ville klare det på egenhånd, så vi levde normalt uten prevensjon (som alltid ;-)) og da skjedde det når vi minst ventet det!

Ble mye om mye annet dette her, men håper du skjønner noe av det ;-)

Tusen takk for svar, juli-mamma :-) Herlig å høre at selv de som får beskjed om at man ikke vil klare det på egenhånd - faktisk klarer det!! Det gir håp og motivasjon. Har også selv fått samme beskjed pga endometriose.

Så tusen takk for svar alle dere, dette har gitt meg nytt håp :-))

Klem til dere alle og LYKKE til videre! Håper vi sees her inne i løpet av noen måneder!

Bare hyggelig :o) Alltid koselig hvis man kan hjelpe...

Vi fikk beskjed om at mannen var nærmest steril, og at de få cellene han hadde var for misdannet til at det noen gang ville gå bra. Men etter nesten 3 år med slit og tårer venter vi nå på verdens største mirakel (i hvert fall i våre øyne ;-))

Bit tennene sammen, gråt når du trenger det, bann og skrik - det hjelper!!! Og en dag er det deg som blir mamma :o)

Nattaklemmer fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...