lassie Skrevet 10. april 2007 #1 Skrevet 10. april 2007 Hei. Jeg lurer på om det er andre som har erfaring med å gi mme av og til? Jeg fullammer ennå, jenta mi er snart 3 mnd...tenkte å prøve å gi litt mme av og til, slik at hun kan få dette dersom jeg er borte en stund. Har frem til nå pumpet meg, men dette tar så fryketli lang tid og jeg klarer ikke pumpe ut så mye om gangen.. Hvordan er det med avføring da, skal de ha minst annen hver dag selv om de bare får mme en gang inni mellom? På forhånd takk for svar..!
hurra1971 Skrevet 10. april 2007 #2 Skrevet 10. april 2007 Er litt usikker på hva du evnt tenker er problemet med å gi litt mme, men jeg kan iallefall fortelle om min erfaring på området. Jeg har en gutt på snart 5 uker. Den første uken lå han på sykehuset og fikk mat via sonde. Jeg kom sent i gang med melkeproduksjonen grunnet stress og lite amming denne uken, og da vi reiste hjem fikk jeg råd om å gi mme i tillegg til å amme ettersom ammingen ikke var helt i gang ennå. Etterhvert har ammingen gått seg mer til, og fra å gi litt mme etter hver amming, gir vi nå kun litt mme på kvelden. Jeg har bekymret meg voldosmt for hvordan denne kombi-løsningen skal gå, men foreløpig har det iallefall gått veldig greit. Det ser ut til at han forstår forskjell på bryst og flaske, og at det ikke er så problematisk. Ser heller ikke ut til at mme er vanskeligere å fordøye eller lign. Tror derfor du ikke vil få noe problem med dette når jenta di er så stor. Snakket med en i ammehjelpen som mente at det var veldig sjelden det oppstro sugeforvirring ved bruk av flaske når barnet først har lært seg å ta brystet. Jeg kan ikke se et eneste problem med at du skal kunne gi litt mme ved i ny og ne isteden for å pumpe. Det med avføring kan jeg ikke svare deg på. Lykke til! : - )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå