Gå til innhold

en liten bekymring om sykehus...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har flere venninner som har søkt seg til ullevål, men blitt flyttet til A-hus(lørenskog), sikkert pga kø..så her er min bekymring..er ikke det langt for oss som bor på andre siden av oslo?jeg har ikke gjort dette før, men ser ikke for meg å ta drosje så langt?jeg har termin 25 november og ikke søkt sykehusplass. Noen som vet om jeg heller kan søke til Riksen?

Skrevet

Har selv ca.30 min til sykehuset...Når ting nærmer seg er det bare å ringe jordmor på føden og fortelle hvordan du har det og hva hun tror du skal gjøre...Har ikke hode festet seg i bekkenet og vannet går,skal du ligge så fostervannet ikke siver ut så alt for mye.Da er det bare å ringe ambulanse..Det måtte jeg gjøre med 1 jenta. Ingen problem.De er så flinke på sykehuset til å forklare når du bør kjøre.

Har selv termin 22 november og skal føde på A-hus...Har vært der før og det var en flott fødsel....Min tredje...

Håper det blir like bra nå.

Skrevet

hvor lang tid tar det å reise da? Jeg har først 20 min i bil, så tre kvarter ca med båt, så ti min i bil for å komme til sykehuset.

vet ikke om du kan, men er vel godt mulig det siden vi har fritt sykehusvalg:)

Skrevet

Jeg vet om mange som har blitt flytta til Bærum også, og de som skal føde på A-hus får beskjed om å gi beskjed så tidlig som mulig fordi de også har for mange fødende til tider. Tror ikke det finnes noe fasitsvar...

Skrevet

takk for svar:) når jeg tenker meg om er det jo mange i vårt land som har litt av en reisevei..snille dere, nå føler jeg meg litt lettere!

Skrevet

tror jeg blir litt nervøs for jeg er ikke sikker på hvor lang tid det vil ta, og jeg har ikke gjort dette før;)det går sikkert fint, takk for svar! Og lykke til på ferden når din termin kommer, betryggende å høre fra dere som kan dette.

Skrevet

nei det finnes nok ikke noe fasit, vi har snakket om å kanskje søke til bærum hvis ikke det er plass på ullevål:)

Skrevet

Hei. Jeg bor også på andre siden av Oslo - I Ski kommune. Fødte for 6 år siden også og da søkte jeg meg til Riksen. Lurt å være tidlig ute, tror jeg. Jeg er 7+0 i dag og var hos legen i går. Da skulle hun sende inn papirer på meg. Man kan søke seg akkurat hvor man vil. Problemet er å få plass. Håper du før det sykehuset du ønsker deg! :-)

Skrevet

Det kommer helt sikker til å gå kjempefint;) Lykke til;)

Skrevet

jeg har to og en halv time i sykebil før jeg er på sykehus... så 30 min i bil ville vært trivelig i forhold:)

Skrevet

ja, jeg har nok ikke så lang reisevei..ble nok litt bekymret fordi alle disse tankene er nye for meg:) lykke til på turen når dagen din kommer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...