Gå til innhold

Feil kjønn på ul når de sier det er en gutt?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jepp, her blir det gutt.. igjen.. Er egentlig lykkelig og stolt som bare det, men forrige svangerskap så vi jo tydelig både tissetass og pung. Denne gangen bare raste JM over og sa "se her er det en utvekst, blir nok gutt ja", og ferdig med det.. Har ikke helt slått meg helt til ro med at dette stemmer, og syns JM var i vel overkant rask og overfladisk. Har jo hørt at det også tidligere har blitt sagt gutt på ul, men at det var jente - og lurer på om en da trodde en "så" hele utstyret, eller bare en utvekst?? Vet jo at det oftere taes feil med jenter enn gutter på UL, men kan liksom ikke helt slå meg til ro med dette, samtidig som jeg gjerne vil bli ferdig med denne usikkerheten.. Er jo ikke bare å bestille en privat UL heller, det koster jo søren meg 1000 kr..

Ville bare høre fra de som selv, eller kjenner noen, som har fått opplyst gutt på UL - som var jente, og deres erfaringer. Og hvordan var det evnt å få det motsatte kjønnet av hva enn tror kommer ut??

Fortsetter under...

kan fortelle kun ommin mor ( da jeg sel er prøvende) min mor fikk beskjed om at jeg var gutt og jeg ble en jente og at nr 2 var jente (helt fram til 9 mnd ) men fikk en bror og så før 6 år siden ble hu gravid på nytt ( mamma er 43) og at nr 3 var KLArt gutt for her så man både penis og pung men fikk en jente så UL kan ta feil :) så vent å se :)

• 2 uker senere...

Hei til deg!

jeg hadde en fremprovosert fødsel i uke 21. hadde på forhånd fått vite at det var en pike pga fostervannsprøve. Da hun kom ut og jeg kikket på kjønnsorganene sa jeg at dette er jo en gutt. Det var en pike, men kjønsorg. våre vokser mer innover sent i svangerskapet, mens guttens forblir ute. Derfor er det veldig vanskelig for legene å si med skkerhet for tidlig i svangerskapet hvilket kjønn det blir.

Lykke til om det blir gutt eller pike, er du heldig som blir velsignet med et barn : )

• 2 uker senere...

Var på en ekstra ul i uke 15. Da sa legen at det er rundt uke 15 det er mest vanskelig å skille mellom gutt og jente. Det er da kjønnsorganene "møtes på halvveien", hvis du skjønner. Dvs at jentenes kjønnsorganer er størst først og blir dermed mindre og mindre. For guttene vise versa. Legen (spesialist i fostervannsdiagnostikk), antydet likevel at det var jente, da hun kunne se hvilken retning kjønnsorganet gikk. (Godt gjort...) Senere UL har også vist jente. MEN, 2 av 3 ganger har jeg fått opplyst feil kjønn, så vi får se (om 11 dager?).

Lykke til...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...