Gå til innhold

Har alle her inne mage eller?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

..hei balooa!

Titta litt på bildet du har på profilen din, jeg..

Så jo ut som du har fått en fin liten kul på magen, da!

Jeg har termin 14-16 sept engang (dvs akkurat som deg!)

og jeg har såvidt begynt å få en kul i disse dager! :)

Skal på UL i morgen, så det blir spennende hva jordmor sier om magestørrelsen, ja.. Første gang lege/jordmor tar en titt!

Annonse

Hei igjen, HI her,

ja jeg har litt kul paa magen paa det bildet, men det er nesten en maaned siden, saann rundt uke 12 begynte den aa vokse, fram til ca 14, ogsaa stoppa den, ogsaa gikk den innover.... Saa den er flatere naa enn för- nevnte dette for legen og alt ser jo bra ut der inne, men jeg syns det er rart!

Jeg bor jo fast i Spania (7 aar til sommern) og skal hjem en tur til Norge til 17 mai, alle kommer jo til aa tro at jeg ködder jo!! Og jeg som trodde jeg kom til aa ha merkbar stor mage i femte maaned.. Er naa rundt 19 uker som sagt.

Jeg er 17 uker på vei nå, og har fått en bitteliten kul, men ikke så stor som jeg trodde den ville være på denne tiden... Ser fortsatt ut som jeg bare har lagt på meg litt, så nå synes jeg kulen kan komme snart. Skal på ul til uka, skal bli godt å se at det faktisk er noen der inne ;-)

Da jeg ventet mitt første barn hadde jeg nesten ikke synlig mage før i 6./7. måned. Gikk litt fortere med nr. 2 og med nr. 3 og 4 (denne gangen) var jeg synlig gravid allerede i uke 8/9.

Vet ikke om du er førstegangsfødende, men det er vel ganske normalt at det tar litt lenger tid for første/andre-gangsfødende enn når man allerede har vært gravid før.

Musklene dine er sannsynligvis ennå sterke nok til å holde magen fin og flat ;-) Jeg har allerede slitet ut musklene mine med alle svangerskapene og derfor 'detter magen utover' mye fortere nå... hehe

Det har nok ingenting å si om hvor stor babyen er. Mitt første barn var veldig stor (3600 gram da hu ble født en måned FØR termin!), selv om magen rett før fødselen da ikke var særlig mye større enn den magen jeg har nå (uke 17 ca).

Annonse

Jeg har ganske stor mage , synes jeg selv ivertfall . Er i uke 20 og noen kvelder synes jeg nesten jeg ser høygravid ut . Men den varierer veldig . Om morgenen er den mye mindre . Til tross for at jeg synes jeg er stor så er det flere som kommenterer at de ikke ser det med en gang , så det er nok mulig at jeg føler meg mye større enn jeg er .

Var mye slankere i forrige svangerskap , men da ventet jeg gutt og hele magen hadde en annen form . Denne gangen ble jeg stor tidlig , både over mage, rumpe , pupper og lår.

Men så er det også mitt femte svangerskap da , og den fjerde jenta er på vei.

Ja, nå har min mage begynt å vokse litt og, den siste uka har de vanlige buksene blitt litt for trange, så nå er det mammabukser som gjelder. Magen blir jo såå fin når man har det "stoffbeltet" over magen. Spent på om foreldrene i barnehagen jeg jobber i, snart legger merke til det, hehe;) har bare sagt det til noen...

Nyt den voksende magen jenter, det er jo så kos:)

klemz...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...