Gå til innhold

Mai: Jeg har fått barnehageplass - men vet ikke hva jeg skal føle...


Lene 1. Mai

Anbefalte innlegg

Da har vi fått barnehageplass fra august. Men det er ikke i en av de barnehagene vi søkte på, men en annen på "andre siden av kommunen". Faktisk i den barnehagen jeg aller minst ville til. Så nå er jeg både glad for at vi har fått barnehageplass, men skuffet fordi det er en barnehage jeg ikke har lyst på... Er det litt sært å føle det sånn? Man burde kanskje bare være glad for at man har fått plass i kommunal barnehage?

Men vi har dagmamma nå som menst sannsynlig kan fortsette etter sommeren også, så da vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Kan jo nesten ikke takke nei til barnehageplassen???

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har et luksusproblem der ja,-) Skjønner deg godt. Er det en dårlig barnehage du har fått plass i, eller er det bare avstanden som er et problem? Dersom du takker nei er det helt sikkert noen andre som blir lykkelig, dermed er det jo ikke helt galt;-) Du står jo fortsatt på venteliste selv om du takker nei, og da er det kanskje håp om å komme inn på noen bedre barnehage!! Lykke til med valget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er blitt litt mer fortrolig med tanken nå. Liker ikke området barnehagen ligger i, dessuten er det litt langt unna her vi bor, Men nå har jeg nettopp funnet ut at det skal være en veldig god barnehage allikevel, med flinke godt voksne og erfarne barnehagetanter. En i barselgruppa mi har også fått inn datteren sin i samme barnehage, og hun har en sønn der fra før og er veldig fornøyd. Så jeg takker ja, men så kan jeg stå på venteliste på noen av de barnehagene som ligger litt nærmere. Da er jeg prioritert ved neste års inntak hvis jeg søker på nytt i en av de nærmere barnehagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du tenker mer positivt på barnehageplassen nå. Skjønnet at du synes det er negativt siden barnehagen ligger et stykke unna, men nå er dere jo prioritert ved neste års inntak, så da kan du jo prøve å tenke på at det kun er fort et år :) Dessuten så er det veldig lurt å ta en tur å besøke barnehagen så får en en liten oppfatning av hvordan det er der da. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...