Gå til innhold

Symptomer: gravid eller på "detox" etter pillene???


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg sluttet med pillene mine for ganske nøyaktig en mnd siden, skal ha mens 12. april. Jeg har tidligere ikke hatt problemer med å bli gravid, og har egentlig ikke planlagt det nå heller (men blir veldig happy dersom det er sånn!)

 

Jeg hadde masse plager med pillene mine, og jeg og mannen tenkte at jeg ville stabilisere meg dersom jeg sluttet med piller og vi safet på andre måter (blandt annet avhopping).

 

Nå har jeg fått en del symptomer, jeg er kvalm, har ømme pupper og såre vorter, og er stadig trøtt. Det jeg lurer på er om andre har erfaring med at de får en reaksjon på å slutte med p-piller som kan ligne på symptomene som kommer når man er gravid? Jeg har som sagt vært gravid før, og symptomene er de samme, men kanskje litt mildere nå..

 

Veldig glad for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jeg hadde litt det samme nå når jeg sluttet på pillen. Trodde ikke jeg skulle bli gravid umiddelbart, men det ble jeg =) Jeg kjente symptomene tidlig, men det gikk over veldig fort, så jeg var helt overbevist om at jeg bare hadde en reaksjon på det å slutte på pillen. Tok en gravisitetstest et par dager før menstruasjon i tilfelle (vet at man ikke skal ta det før etter at man skulle ha hatt den, men jeg var overbevist om at den ikke kunne vist helt tydelig negativ likevel hvis jeg hadde vært gravid...)

I alle fall dro jeg på en venninnekveld med MYE vin i god tro om at jeg bare hadde reagert på det å slutte på pillen, men da jeg dagen etter lå fyllesyk med ømme, struttende pupper, skjønte jeg hva som var på gang, og jeg er overlykkelig over at det har gått bra!

Det jeg har fått vite i ettertid, er at man er veldig fruktbar med en gang man har sluttet på pillen.

Avhopping er forresten ingen safe metode =) Det er ganske mange som har blitt unnfanget med det (inkludert meg selv - hvis jeg ikke var en "sikker periode" da =) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Jeg har sterke reaksjoner hver gang jeg slutter på pillen... Den finurligste er at jeg begynner å produsere "melk", ikke mengder, men nok til at jeg plutselig lekker... Hormonene raser opp og ned, og søvnbehovet likeså.

Kanskje du er gravid?? Har du testet??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet tidligere i påsken (fredag), men den var negativ. Da var det uansett 6 dager til jeg skulle ha mens, som skal komme om 2 dager. Veldig spent!

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...