Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

når kan de begynne å få smør på brødskiva? har ikke gitt det pga saltinnholdet.

Skrevet

Vi har brukt smør fra første brødskive, og da var han rundt 6 mnd.

På HS sa de at vi skulle gi smør, for de små trenger fettet. Tror vel ikke det er så store mengder med salt de får i seg av litt smør på brødskiva, men det fins jo også smør uten salt;)

Skrevet

begge barna våre har også fått smør fra de fikk den første brødbiten.

HS sa de kunne få brødskive med smør, så det fikk de begge fra de var 5,5 mnd.

Skrevet

Min har fått det heile tida. Er ikkje mykje salt i det, og småbarn treng fett.

Skrevet

oi, kanksje jeg burde gitt det før, da. da blir det smør neste gang!

Skrevet

Har gjort det fra første skive..I begynnelsen brukte vi den som er uten melk og salt (en soft-variant) men så begynte jeg å tenke på at det faktisk nesten ikke er noe av maten de minste spiser som inneholder salt og det trenger jo det også, så da begynte vi med vanlig margarin..var i sommer ogi varmen er det jo ekstra viktig.

Skrevet

Jeg gir ikke smør.

Men min trenger ikke fettet heller da, hehe, han er god og rund.

Har aldri spist smør selv heller. Så det er vel kanskje mye derfor også. Men han får jo masse fett fra morsmelken da....

Skrevet

Vi har også gitt smør på skiva fra første skive :)

Skrevet

Alltid brukt det her også

Skrevet

Begrensa hvor mye salt de får i seg på ei lita brødskive med smør. Her er det smør på hver eneste brødskive fra første stund. Likens i hjemmelaga middagsmat, moser poteter og div og blander med en smørrklatt så det ikke blir så tørt.

Skrevet

Såvidt jeg vet, skal barna helst ha plantemargarin, ikke smør. Man skal vel helst ikke ha for mye animalsk fett i kostholdet. Men de trenger fett, - min gutt på 1 år har fått smør fra første skive.

Skrevet

Det er sant.

Men for mange så blir vel "smør" ein samlebetegnelse på alt av smør og margarin. Bruker stort sett Vita til guten vår :o)

Skrevet

når det er helt ferskt børd er det ikke alltid hun får smør på, men i hvertfall når hun skal ha ost o.l pålegg på...:o)

ellers har hun fått litt smør på brødskiva si fra første brød bit... ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...