RompeRock Skrevet 10. april 2007 #1 Skrevet 10. april 2007 Så du skrev under en tråd inne på skravle, at minipille og hormonspiral kan føre til nedsatt melkeproduksjon... Uff da! Jeg fullpumper, og er derfor en smule nervøs for melkeproduksjonen, i og med at pumpa ikke stimulerer på samme måte som når babyen suger. Men: så skal jeg på 6-ukerskontroll på torsdag, hvor jo et av temaene vil være prevensjon. Mener du at jeg bør styre unna minipille og hormonspiral? For kan det føre til mindre melk, ønsker jeg ikke det! Og et annet spørsmål, om du kan svare: Kan ammepoliklinikken på sykehuset hjelpe til med amming også ei god stund etter fødsel. Hun er nå 7 uker; og det med pupp er mest kos. Hun suger, men jeg er usikker på hvor effektiv denne suginga er. Hører for eksempel ikke at hun svelger, noe som er lett å høre på flaska. Dessuten lager hun av og til samme lyd på puppen, som hun gjør når hun sutter på narresmokk... Vi hadde en trøblete start, med spiseproblem, oppkast og 2 uker på sykehus etter fødsel (ks, ikke planlagt) - mye derfor hun har blitt et flaskebarn. Svært glad dersom du har tid til å svare )
Expat Skrevet 10. april 2007 #2 Skrevet 10. april 2007 Hadde jeg vært i din situasjon, så hadde jeg ventet litt med de hormonelle metodene. Du må jo diskutere det med legen din, dette med hormonspiralen er ikke så veldig kjent høres det ut som. Relis eller NKA kan nok rådgi ham hvis han er i tvil. Det er mange ikke-hormonelle alternativer da! Du kan jo ringe ammepoliklinikken og høre ang overgang fra fullpumping til fullamming, men helsestasjon og din lokale ammehjelper burde være alternativer også.
RompeRock Skrevet 10. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 10. april 2007 Tusen takk for svar ) Så fint at du er her med ditt kloke hode ) Ha en fin dag!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå