Gå til innhold

allergi mot MELK og EGG?? Noen flere som har babyer som er det?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

bare mot egg (og nøtter) men heldigvis ikke melk.

Det er bare å lese på alt du handler... så lærer du fort hva du kan lage og ikke lage. Det er utrolig hva det er egg i altså... og melk er det jo idet meste. Gilde, toro og flere store leverandører er veldig flink til å lage produkter uten egg og melk. Gå inn på websidene deres, der står det mye om hvilke produkter som er uten - og gjerne oppskrifter også.

Bruk egg-erstatning, soyamelk etc. Det finnes gode smøreoster uten melk også (hos ICA, Meny, helsekost etc).

I starten tror du at du ikke kan spise noe, men du kommer raskt inn i det :) Alle Gildes Go' og mager-produkter inneholder ikke melk for eksempel ( leverpostei, servelat, falunkorv, diverse pølser, karbonadedeig etc etc. )

Det er bare å starte å lese innholdsfortegnelser:)

du kommer inn i det! trust me! Det er masse du kan spise faktisk:) Sunnere blir du og, for dere må kutte ut å kjøpe halvfabrikata etc:).

Husk å bruke Melange margarin til steking og baking. Ha en kartong havremelk i skapet, da har du til vaffler og pannekaker.

Pasta har ofte ikke melk og egg, det samme med kjøpebrød. KJøttdeig har ikke melk og egg. Lettproduktene til gilde kan du kjøpe, det er jo leverpostei, pølser, hamburgere, kjøttkaker, etc etc

fisk kan dere jo spise

det ordner seg:)

Annonse

gutten min har oxo egg og melke allergi, fikk påvist det da han var 4-5 mnd. vi bruker rismelk, ikke havre eller soya. men han er kjempe glad i soya drikk, vi kaller det yoghurt:-) du kommer fort inn i det, men det er melk i det du ikke kunne tenke deg at det var i... og det er menge forskjellige betegnelser for det... jeg har blitt utrolig flink til å lese på absolutt alt vi handler. Lillemann er 2 1/2 år, og det er gått kjempe bra.synes ikke det er no pes, selv om jeg noen ganger må lage to middager.

så det går så bra:-) lykke til

Takk for oppmuntrende svar!! =)

Jeg trodde det var egg i all slags pasta jeg, men er det ikke det da? Det høres bra ut, for jeg er veldig glad i pasta..

Jeg kjøpte en kartong soyamelk idag, men er ris- eller havre-melken bedre? Jeg tenkte kun og ha til matlaging, skal ikke drikke den "ren".

Hvilken type grøt gir dere barna? Finnes det ikke noen i dagligvare uten melk? Bruker Holle sin grøt nå..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...