Gå til innhold

Et lite steg videre!

Millerine

Anbefalte innlegg

Hei Jenter!

Går inn i min syvende uke i morgen og selvsagt i syvende himmel også.

Selv om jeg e superkvalm. Så ille nå at jeg netopp måtte ringe sjefen min og si det som det var og ta fri resten av uka... Det var godt å få gjort det, var så nervøs, men sjefen var forståelsesfull.

Så har jeg bestilt meg inn på jordmor her i byen, og har fått 8. mai som første møte med sjekk og sånt. I tillegg skal jeg gå på Majorstuaklinikken for tidlig UL 26. april og få litt ekstra oppfølging derfra.

Der var dem inmari hyggelige og omsorgsfulle, det var nesten som å snakke med en god, gammel tante som bare ville meg vel.

Så enn så lenge ligger jeg her og ikke klarer å gjøre noe eller spise stort. Tenker på graviditeten 24 timer i døgnet, om jeg hadde orket å jobbe litt hadde det iallefall fått tiden til å gå fortere.

Ja, for hva gjør man når tiden går sakte fordi man ikke klarer å gjøre noe?

Og hva spiser man når man ikke orker tanken på noe mat?

Jeg er så redd for å ikke spise nok. Det kan jo ikke være bra for spiren... Alltid bekymringer iallefall, men jeg skulle selvsagt vært hundre ganger så kvalm hver dag i ni måneder jeg, bare jeg til slutt får en baby. Så ingen klaging egentlig, bare litt tankeutveksling kan vi vel kalle det?

Klem

Fortsetter under...

Hei hei og gratulerer. Godt å få sagt fra på jobben, så har man det unnagjort, liksom... og bra å treffe på et legekontor der man føler seg godt tatt i mot! Det er jo litt ymse hvordan det er, i min erfaring.

Den kvalmen i starten kan være ordentlig slitsom. Du får holde ut og trøste deg med at det blir bedre for de fleste etter 12-14 uker... For meg hjalp det (litt) å spise frukt og ta reisesyketabletter som jeg fikk anbefalt av legen, men ble ikke helt i slag igjen før i 4 mnd.

Trøsten får være at babyen får den næringa den trenger, det er du som "taper" på det :-)

Hei Mia og takk for gode ord!

Det er jo godt å høre at den lille ikke lider. Det er jo det jeg er redd for. Jeg kan gjerne ligge der å ha det jævlig jeg.... så lenge nurket klarer seg!!! Dette tenker jeg på hele tiden, men noen ganger lurer jeg på om det er så mye næring å få av det lille jeg spiser, det er jo ikke akkurat sunn mat, skikkelig junk-mat kan man si. I dag har jeg bare spist grandiosa, som jeg jo egentlig hater! Og i går var jeg i hamburgerhimmelen! Og jeg som liksom er vegetarianer. He, he, får ta en pause med akkurat det noen måneder fremover ja...

Jeg har vært gjennom den startkvalme, en ukes heftig omgangssyke og en runde med influensa mens jeg har vært gravid, og legen hevder iallefall at den lille tar det den skal ha... Du får prøve å presse ned noe tran og vitaminer i tillegg til junket :-)

Merkelig det der - jeg som vanligvis spiser litt usunt, har plutselig fått kjempelyst på sunn mat, frukt og grønt under svangerskapet. Har minimalisert junket. Kanskje man blir motsatt når man blir gravid :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...