Gå til innhold

Hva er en gyldig grunn for innvilget KS?

Anbefalte innlegg

Hva kan jeg si til legen for å få innvilget planlagt keisersnitt?

Dem ber om en medisinsk grunn.

Greit nok, jeg har Asperger's Syndrom, og med det kommer bekymringer, redsel og angst for nye ting.

Men trenger er mer gyldig grunn, ikke bare at jeg nekter å føde fordi jeg ikke tørr...?

Fortsetter under...

Dette varierer veldig fra sykehus til sykehus.

Hvis du virkelig vil ha keisersnitt og har satt deg inn i fordeler og ulemper gjelder det bare å stå på ditt, vise til fritt sykehusvalg dersom de ikke gir seg og fortelle i detaljer om hvordan Asperger's vil ha en innvirkning for angsten din under fødsel og være så detaljert som mulig når du beskriver hva du er redd for og hvordan redselen arter seg for deg.

Jeg har ingen medisinsk grunn annet enn at jeg ikke vil, og fikk innvilget KS i dag :-)

Hei SusyQ!

Takk for svar.

GRATULERER MED INNVILGET! :) SÅ BRA!!!!!!! du har visst en kjempefin opplevelse foran deg. Ville gjort hva som helst for å være i dine sko.

Når er det for sent å søke? Jeg bor i England, og jeg tror ikke jeg kan søke i Norge samtidig....jeg er i Norge før termin 28 september, så jeg må få ordnet noe med Drammen eller Kongsberg sykehus... :s

Tror aldri det blir for sent å søke, men det er større sjanse for å få det innvilget jo tidligere ute du er. Jeg er i uke 20 nå, og var til første samtale hos jordmor i uke 19.

Vet ikke helt om jeg skjønte deg riktig. Skal du føde i England, og er det der de ber om medisinsk grunn? NHS har det nok litt strammere enn Helse-Norge. Et keisersnitt koster jo 55 000 NOK mot 18 000 for vaginal.

Hvis du regner med å føde i Norge kan du søke fødeplass ved å sende brev med ditt fødselsnr og termin til Sykehuset Buskerud. Når du har fått plass ringer du eller mailer og forklarer situasjonen og at du ønsker keisersnitt.

Vil tro du vil møte forståelse :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...