Gå til innhold

Samme navn som barn av kjendiser fra samme plass.. Er det rart?

Anbefalte innlegg

Vi liker godt et navn, men ene barnet til en meget kjent fotballstjerne som kommer fra byen vi bor i heter det.

Vi kjenner han ikke personlig, men dette er en liten by og lurer på om det virker rart? (regner med å få kommentarer på det en del ganger..)

Har egentlig slått fra oss det navnet pga dette, men på en annen siden så liker vi det også da...

Fortsetter under...

Synes det kommer litt an på hvor vanlig navnet er jeg.. Eller, til syvende og sist er det DERE som bestemmer hva barnet deres skal hete.. men, folk kan nok reagere mer på et veldig sjeldent navn enn om det er Marius barnet ti kjendisen heter, hvis du skjønner hva jeg prøver å si =P

Tipper han heter Noah, og det har blitt et dødspoppis navn de siste årene, og jeg syns dermed dere trygt kan bruke det uten å bli mistenkt for å herme etter en fotballhelt.... Selv om han nok er årsaken til at bruken har akselerert de siste årene.

Ellers registrerer jeg at Neo kommer for fullt.... Kanskje et alternativ?

Det kommer vel litt an på hvor vanlig navnet er. Noah er feks blitt ganske vanlig, mens Ariana er så spesielt at det vil virke litt rart om noen fra Ålesund kalte jenta si det. Jeg hadde ihvertfall stusset litt.

Det er kanskje endel som reagerer på det, men er det bare de som har enerett på navnet da liksom.. uansett om det er et popisnavn som Noah eller et litt sjeldnere navn som Ariana. Men vet faktisk ikke selv hva jeg ville gjort.

Annonse

Noah er jo et veldig vanlig navn nå ja, er jo over 1000 stykk i Norge som heter det og det er veldig populært - så er det det tror jeg ikke jeg ville brydd meg. Han får ta det som et kompliment dersom det blir kommentarer, han startet jo en trend :-)

Men det var jo ikke så vanlig før han ga navnet til barnet sitt da..

Men tenker jo litt slik i forhold til andre kjendiser også... Syns ofte jeg hører navn som jeg syns er kule, men når navnene ikke er så vanlige syns jeg kanskje det blir litt sært å stjele dem.

Hadde du bodd i Oslo hadde du ike tenkt på det engang! Her florerer det med Noaher, og ingen tenker på Ole Gunnar lenger!!

Og i disse religiøse navne-tider hadde det nok kommet som popnavn uansett. Solskjær var jo ikke den første som brukte navnet helle...

Du kan trygt bruke Noah. Jeg er veldig interessert i fotball, og har fulgt med Solskjær sin karriere i flere år. Var skikkelig Solskjær-fan som yngre. Ikke en gang jeg forbinder Noah med Solskjær! Jeg vet jo at han har en sønn som heter det, men kjenner også 4-5 andre Noah'er, så for meg er ikke det et typisk kjendis-navn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...