Gå til innhold

Hvor mye mm fryser dere i hver beholder/pose

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye mm fryser dere i hver beholder/pose. Jeg aner ikke hvor mye jenta mi på 5 uker trenger av mm. Vi skal flytte i neste måned og da er det kjekt at bestemor har et lite lager.

Og sikkert et dumt spørsmål, kan man samle opp melken i kjøleskapet, for så fryse den om kvelden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fryser i sterile barnematglass, har noen med 150ml, noen m 100ml og noen med 50ml. En 5 uker gammel baby spiser kanskje 120ml av gangen, hvertfall gjorde jenta mi det.

Det beste er å fryse med en gang. Det du kan gjøre er å etterfylle på glassene, bare pass på at du heller på bare litt melk på beholder med allerede frossen melk (så den ferske melka ikke tiner den frosne). Dette gjøres enklest ved å ha mange halvfulle glass samtidig. Det aller beste er nok likevel å pumpe, så fryse ned, og så begynne på neste glass. Men, frys med en gang:)

Skrevet

Er det flere som vet?

Jeg er også nysgjerrig på dette

Skrevet

jeg samlet opp i løpet av dagen og fryste på kvelden. det har gått super fint og gutten min har aldri fått vondt i magen. men tviler på at det er anbefalt.

jeg dreit meg litt ut på at jeg fryste i forstore posjoner, tiner du og varmer opp må man kaste det som blir igjen. bedre men mange små posjoner og heller ta opp flere av gangen.

fryste i vanlige fryseposer, men det er ikke anbefalt fordi det er vanskelig og få med seg fette i melken. men jeg bare ristet posen før jeg helte ut melka og det har gått helt ok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...